26
d'Agost
de
2016
Act.
26
d'Agost
de
2016
Ratafia Russet i Masoliver Grup han llançat al mercat una nova beguda, el Gin Volcanic. Es tracta d'un producte nou que entrellaça la recepta centenària de la ratafia i la converteix en una de les begudes en auge arreu del món, la ginebra. El director executiu de la divisió Beveland de Masoliver Grup, Joel Masoliver, ha explicat que fa més d'un any que treballen en el projecte i que, per a ells, ha estat una aliança "natural". "Som dues empreses familiars amb molta història a la comarca, era com un pas natural tenir un fill plegats", detalla un dels responsables de Russet, Jordi Codina.
Al llarg d'aquest any, han anat fet "tastets" per elaborar una ginebra premium que, segons descriu Masoliver, és "molt suau i untuosa", molt aromàtica i on és perfectament identificable la base feta amb les herbes que formen part de la recepta secreta de la ratafia Russet. "Els bevedors habituals de ratafia Russet seran perfectament capaços de notar-ho al primer glop", han exposat.
Volcanic arriba als restaurants catalans i a les botigues especialitzades amb una primera producció de 6.000 ampolles però amb la capacitat d'ampliar fins a arribar les 50.000. Masoliver ha concretat que el seu primer mercat seran les comarques gironines i Catalunya però també donaran a conèixer el producte a nivell internacional, amb la intenció d'acabar-la exportant a països com Alemanya, Portugal, Itàlia, Bèlgica, França o els Estats Units.
Les dues empreses han presentat públicament el producte aquest dijous al vespre en un acte al volcà Montsacopa presentat per Empar Moliner. El nom de la ginebra, destaca Codina, ja és tota una demostració del vincle de les empreses familiars amb el territori volcànic de la Garrotxa. De fet, amb la ginebra presenten una proposta de quatre còctels i tots tenen noms de volcans de la comarca: Santa Margarida, Montsacopa, Croscat i Rocanegra. "Però jo penso que fins i tot és una ginebra que es pot prendre sola", ha afirmat Codina.
La ginebra es crea a partir del mateix procés que la ratafia Russet però, per elaborar-lo, utilitzen tres macerats. El primer és un destil·lat de nou verda; el segon pas és la destil·lació de l'alcoholat de les herbes que són la recepta de la ratafia i el tercer és el destil·lat és el que segueix la fórmula tradicional del London Dry Gin. La destil·lació es fa en un alambí de coll de cigne i, per eliminar els cops de vapor i escuma del procés de destil·lació, utilitzen pedres d'origen volcànic, que aporten a la ginebra encara més caràcter de la Garrotxa.
Dues empreses familiars
Les dues empreses que s'han aliat són negocis familiars que ja porten diverses relleus generacionals. Masoliver Grup és un holding familiar amb més de 35 anys d'història dedicat a la fabricació i distribució de destil·lats. Actualment té 120 treballadors, exporta a 45 països i té una facturació anual de 45 MEUR (milions d'euros).
Ratafia Russet és, també, una empresa familiars que es va establir l'any 1903 en les actuals instal·lacions que tenen a Olot. Avui en dia, al capdavant de l'empresa hi ha la quarta generació familiar. Produeixen anualment 260.000 ampolles de ratafia. En els darrers anys, la producció s'ha duplicat i creixen any rere any. El 80% de les ampolles de ratafia es distribueixen a les comarques gironines. La resta, van al mercat català. "El nostre mercat és, per aquest odre, Olot, la Garrotxa, les comarques gironines i Catalunya", ha explicat Codina.
Al llarg d'aquest any, han anat fet "tastets" per elaborar una ginebra premium que, segons descriu Masoliver, és "molt suau i untuosa", molt aromàtica i on és perfectament identificable la base feta amb les herbes que formen part de la recepta secreta de la ratafia Russet. "Els bevedors habituals de ratafia Russet seran perfectament capaços de notar-ho al primer glop", han exposat.
Volcanic arriba als restaurants catalans i a les botigues especialitzades amb una primera producció de 6.000 ampolles però amb la capacitat d'ampliar fins a arribar les 50.000. Masoliver ha concretat que el seu primer mercat seran les comarques gironines i Catalunya però també donaran a conèixer el producte a nivell internacional, amb la intenció d'acabar-la exportant a països com Alemanya, Portugal, Itàlia, Bèlgica, França o els Estats Units.
Les dues empreses han presentat públicament el producte aquest dijous al vespre en un acte al volcà Montsacopa presentat per Empar Moliner. El nom de la ginebra, destaca Codina, ja és tota una demostració del vincle de les empreses familiars amb el territori volcànic de la Garrotxa. De fet, amb la ginebra presenten una proposta de quatre còctels i tots tenen noms de volcans de la comarca: Santa Margarida, Montsacopa, Croscat i Rocanegra. "Però jo penso que fins i tot és una ginebra que es pot prendre sola", ha afirmat Codina.
La ginebra es crea a partir del mateix procés que la ratafia Russet però, per elaborar-lo, utilitzen tres macerats. El primer és un destil·lat de nou verda; el segon pas és la destil·lació de l'alcoholat de les herbes que són la recepta de la ratafia i el tercer és el destil·lat és el que segueix la fórmula tradicional del London Dry Gin. La destil·lació es fa en un alambí de coll de cigne i, per eliminar els cops de vapor i escuma del procés de destil·lació, utilitzen pedres d'origen volcànic, que aporten a la ginebra encara més caràcter de la Garrotxa.
Dues empreses familiars
Les dues empreses que s'han aliat són negocis familiars que ja porten diverses relleus generacionals. Masoliver Grup és un holding familiar amb més de 35 anys d'història dedicat a la fabricació i distribució de destil·lats. Actualment té 120 treballadors, exporta a 45 països i té una facturació anual de 45 MEUR (milions d'euros).
Ratafia Russet és, també, una empresa familiars que es va establir l'any 1903 en les actuals instal·lacions que tenen a Olot. Avui en dia, al capdavant de l'empresa hi ha la quarta generació familiar. Produeixen anualment 260.000 ampolles de ratafia. En els darrers anys, la producció s'ha duplicat i creixen any rere any. El 80% de les ampolles de ratafia es distribueixen a les comarques gironines. La resta, van al mercat català. "El nostre mercat és, per aquest odre, Olot, la Garrotxa, les comarques gironines i Catalunya", ha explicat Codina.