Ryanair torna a amenaçar Girona

La companyia envia una carta als empleats convidant-los a agafar-se excedències o a acceptar reduccions de jornada

Un dels avions de Ryanair aterrats a l'Aeroport Girona-Costa Brava amb la torre de control | ACN
Un dels avions de Ryanair aterrats a l'Aeroport Girona-Costa Brava amb la torre de control | ACN
ACN
Barcelona
21 de Febrer de 2020

Continua el conflicte laboral entre Ryanair i la plantilla de Girona. La companyia irlandesa ha enviat una carta als seus treballadors advertint-los de noves reduccions de flota si continuen els retards en l'entrega dels avions Boeing 737-MAX i que ja van ser motiu d'una rebaixa de les condicions laborals dels treballadors de la base de Vilobí d'Onyar. Ara, Ryanair convida als seus empleats a acceptar una reducció de jornada o bé a agafar-se una excedència voluntària. Segons explica el Diari de Girona, la missiva dóna temps als treballadors de la companyia fins aquest divendres 21 de febrer per concretar la seva decisió. Els sindicats lamenten aquesta decisió i alerten que es podria produir un nou ERO per part de Ryanair.

 

La portaveu d'USO, Lídia Arasanz, considera que es tracta d'una situació "insostenible" i carrega contra la companyia. I és que segons explica la carta, que l'aerolínia irlandesa ha enviat als seus treballadors, els plans passarien per retirar deu avions de nou bases diferents de la companyia. Entre aquestes, hi hauria Girona i Madrid com dues de les afectades. Si es treiés un avió durant la temporada d'hivern, significaria el tancament de facto de la base, ja que només hi ha una aeronau – tot i que es la companyia mantindria vols des d'altres destins -. A l'estiu, en canvi, hi ha cinc avions que "dormen" a Girona, tot i que Arasanz deixa clar que amb les retallades que s'han fet "no esta clar" el nombre d'aparells que quedaran.

 

La representant sindical a Girona carrega contra Ryanair a qui acusa de causar "estrés psicològic" als treballadors que recorda que ja van haver d'acceptar unes retallades laborals "importants" en la darrera negociació, en la què la companyia fins i tot havia amenaçat amb tancar la base gironina. Arasanz també ha criticat la política que té l'empresa a l'hora de planificar, ja que en algunes bases petites, com Santiago de Compostela ha afegit avions de base. Un altre aeroport on han incrementat el nombre d'avions ha estat Viena, on se n'han afegit tres més.