El Congrés internacional de turisme familiar aposta pel valor afegit, segons coincideixen els experts que han participat en aquest certamen, que ha conclòs aquest divendres, i en el qual han debatut més d'una cinquantena d'especialistes a Salou.
Una de les principals conclusions a les que s'ha arribat és que l'augment de la competència fa necessari la creació de certificacions i segells de qualitat pel turisme familiar, sobretot per consolidar el sector.
Marién André, investigadora de la Universitat de Barcelona ha manifestat que "el turisme familiar té un plus de responsabilitat per haver-hi, com a mínim, la presència d'un menor" i que per això la decisió d'emprendre unes vacances va molt lligada a les referencies de qualitat de la destinació.
Segons les dades de l'Agència de Turisme, més del 60 % dels nens s'informen del lloc on volen anar de vacances a través d'Internet i la televisió i un 33% d'ells no volen anar a un lloc que acumuli mals comentaris a la xarxa.
Un 56% dels nens afirmen que el destí de vacances es decideix en família i més del 70% prefereixen repetir destí si els agrada, percentatge que va disminuint amb l'edat. Tot i que els menors tenen molt a dir en la decisió, al cap i a la fi són els adults qui decideixen i, segons André, "el segell de qualitat d'una institució ha de poder donar solvència i credibilitat". L'agència Catalana de Turisme ja certifica a unes 700 empreses a Catalunya per la seva especialització en el sector.
Des del congres també s'ha reclamant suport i promoció de la natalitat i el benestar de les famílies.
El gran oblidat
En el congrés hi han participat professionals que analitzen les millors pràctiques i casos d'èxit de tot el món, les necessitats i expectatives de les famílies quan viatgen i l'evolució del turisme familiar en l'era digital.
El certamen ha estat organitzat l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Costa Daurada al Centre de Convencions de PortAventura davant uns 500 assistents.
Els experts que han participat en el congres han lamentat que, tot i ser un mercat clau, aquest tipus de turisme és el "gran oblidat" i han assenyalat que "hi ha més coses a visitar que els parcs en el turisme familiar".
Una de les principals conclusions a les que s'ha arribat és que l'augment de la competència fa necessari la creació de certificacions i segells de qualitat pel turisme familiar, sobretot per consolidar el sector.
Marién André, investigadora de la Universitat de Barcelona ha manifestat que "el turisme familiar té un plus de responsabilitat per haver-hi, com a mínim, la presència d'un menor" i que per això la decisió d'emprendre unes vacances va molt lligada a les referencies de qualitat de la destinació.
Segons les dades de l'Agència de Turisme, més del 60 % dels nens s'informen del lloc on volen anar de vacances a través d'Internet i la televisió i un 33% d'ells no volen anar a un lloc que acumuli mals comentaris a la xarxa.
Un 56% dels nens afirmen que el destí de vacances es decideix en família i més del 70% prefereixen repetir destí si els agrada, percentatge que va disminuint amb l'edat. Tot i que els menors tenen molt a dir en la decisió, al cap i a la fi són els adults qui decideixen i, segons André, "el segell de qualitat d'una institució ha de poder donar solvència i credibilitat". L'agència Catalana de Turisme ja certifica a unes 700 empreses a Catalunya per la seva especialització en el sector.
Des del congres també s'ha reclamant suport i promoció de la natalitat i el benestar de les famílies.
El gran oblidat
En el congrés hi han participat professionals que analitzen les millors pràctiques i casos d'èxit de tot el món, les necessitats i expectatives de les famílies quan viatgen i l'evolució del turisme familiar en l'era digital.
El certamen ha estat organitzat l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Costa Daurada al Centre de Convencions de PortAventura davant uns 500 assistents.
Els experts que han participat en el congres han lamentat que, tot i ser un mercat clau, aquest tipus de turisme és el "gran oblidat" i han assenyalat que "hi ha més coses a visitar que els parcs en el turisme familiar".
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.