Barcelona ha engegat aquest dimarts Share Like Follow Barcelona, una campanya de reputació internacional per consolidar la imatge vital i forta de la ciutat, i pol d’atracció i generació d’activitat econòmica. La campanya s’inicia aprofitant l’interès internacional que genera la celebració del Mobile World Congress. Des de ja es pot veure un espot i dues càpsules audiovisuals i al llarg de la campanya, que tindrà una durada de tres mesos, aniran sortint noves peces audiovisuals. L’Ajuntament destinarà un total de 300.000 euros en el pla de mitjans.
L’Ajuntament llança aquesta campanya, doncs, de manera coral i amb l’objectiu que tothom que vulgui s’hi afegeixi i se la pugui fer seva. Serà una campanya sense logos, que mostrarà una ciutat diversa, cohesionada i potent que vol enviar un missatge compartit des de Barcelona.
Pel seu llançament, s’ha comptat amb personatges, entitats i empreses rellevants de la ciutat que faran d’ambaixadors de la campanya des dels seus comptes oficials, però la voluntat és que tingui una gran participació ciutadana per fer-la créixer i amplificar el missatge de la campanya al món. Aquests primers ambaixadors són: Sònar, Futbol Club Barcelona, Mercat de la Boqueria, Betevé, Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), Fira de Barcelona, Mobile World Capital Barcelona, Institut Ramon Llull, Universitat Oberta de Catalunya, Aeroport de Barcelona – El Prat (AENA), Barcelona Global, Cambra de Comerç de Barcelona, Port de Barcelona, Seat, Telefónica i Consorci de la Zona Franca, però al llarg dels propers dies s’afegiran més agents socials, culturals i econòmics de la ciutat.
El reclam d’aquesta actuació coral es centra en els conceptes de xarxes socials Share, Like i Follow i desenvoluparà un conjunt de vídeos que explicaran històries al voltant de ciutadans de Barcelona amb voluntat de que es comparteixin a través d’Instagram, Facebook, Twitter i Linkedin amb el #sharelikefollowBCN i que es reproduiran en 170 mitjans online de referència internacional com Financial Times o The New York Times.
A més a més, s’ha creat la web www.always.barcelona que funcionarà com a plataforma de futures campanyes de reputació.