L’Associació Empresarial de l'Hospitalet i el Baix Llobregat (AEBALL) ha organitzat l'Assemblea General anual de l'entitat. En la reunió, els socis han aprovat els comptes de l’entitat corresponents a l’exercici anterior, el de l’any 2023, així com el pressupost per l’exercici en curs, el 2024.
El president de l’entitat, Santiago Ballesté, ha afirmat que “hi ha dos temes que preocupen les empreses i que hem d'afrontar com a país: la productivitat i l'absentisme. Són dues variables que fan que siguem menys competitius i que ens allunyen dels nostres competidors. També hi ha un tema de vital importància que ens preocupa i ocupa des de fa temps, i que cada any les empreses ens transmeten la seva gran preocupació: el tema del talent”. La captació i retenció del talent s'ha convertit en un problema que cada vegada costa més de solucionar i que incideix en els plans de futur de les empreses. No sols és que no es troben els perfils demandats, és que els que hi ha no tenen la preparació ni els coneixements que les nostres empreses requereixen.
AEBALL té un servei de formació i ocupació, on es treballa amb les empreses per a cobrir les seves necessitats i també amb les administracions per a mitigar, en la mesura del possible, les dificultats d'inserció. A més, treballa diferents programes on desenvolupa formació, orientació, contractació, acreditació de forma subvencionada.
La captació i retenció del talent s'ha convertit en un problema que cada vegada costa més de solucionar i que incideix en els plans de futur de les empreses
L’objectiu sempre és afavorir el desenvolupament de les activitats empresarials actuals, atreure noves inversions i impulsar l'ocupació, especialment la dels col·lectius més vulnerables.
AEBALL promou i facilita la participació de les empreses en programes de diferents àmbits. Concretament, durant l’any 2023 l'entitat va liderar 4 projectes en les àrees d'ocupació, formació i emprenedoria, que han suposat 85 insercions en el territori i han comptat amb 286 participants. Els projectes han estat: Singulars (per inserir menors de 30 anys al mercat laboral), Projecta’t (Servei d’orientació professional adreçat a persones en actiu amb l’objectiu de conduir a les persones treballadores en la millora de les seves competències per desenvolupar el seu lloc de treball), Catalunya Emprèn (Programa d’assessorament i acompanyament a emprenedors/es i noves empreses per fomentar la creació, el desenvolupament i el creixement de les empreses) i 30 Plus (Programa d’ocupació per facilitar experiència laboral a persones majors de 30 anys, acompanyada de formació específica i tutorització).
Ballesté ha afirmat que “la nostra entitat continua creixent any rere any. L'equip, altament qualificat, està plenament integrat en l'estratègia de l'entitat i, amb estàndards d'eficàcia i eficiència, atenem amb menys recursos dels necessaris els problemes i reptes que ens plantegen els socis. Els socis sempre són i seran el centre de les nostres activitats, però no oblidem l'entorn, on el component social també forma part de la nostra responsabilitat i intentem, amb la nostra dedicació, la seva millora. Som optimistes, si treballem els reptes de manera col·laborativa, amb col·laboració públic-privada, sumant i posant tots els nostres coneixements i bon fer al servei del bé comú”.
L’objectiu sempre és afavorir el desenvolupament de les activitats empresarials actuals, atreure noves inversions i impulsar l'ocupació, especialment la dels col·lectius més vulnerables
A més, ha afegit que “els canvis els hem d'afrontar de formes diferents, el món està evolucionant molt de pressa i les empreses, no dubtem, sabrem estar a l'avantguarda. El futur que ens espera és apassionant i amb passió sempre hem treballat en les empreses. Tenim una responsabilitat econòmica i un compromís social, estem segurs que en el nostre territori les empreses no l'obliden i comptem amb elles per a afrontar-lo”.
A l'Assemblea General, el President de l'entitat, i la Vicepresidenta i Directora General, M. Rosa Fiol, han presentat els informes relatius a les tasques desenvolupades durant l'últim exercici i les perspectives de futur. La formació, la borsa de treball i els programes d'inserció i acompanyament continuen reforçant-se per facilitar a les empreses la transformació cap a la sostenibilitat i la digitalització, i l'accés a nous mercats i oportunitats. En aquest sentit, destaca la continuïtat amb la labor actual de la Junta Directiva, impulsant tots aquells serveis que ajudin les empreses a poder créixer i accedir a noves oportunitats, de manera sostenible, i mitjançant la digitalització, la cooperació, i assumint el repte d'acompanyar-les perquè puguin comptar amb perfils adaptats a les noves necessitats dels mercats.