L’empresa empordanesa Tegust ha començat a exportar. La marca de tes i infusions s’inicia en la seva aventura al mercat internacional duent dos gustos tan singulars i tan catalans com el de la Ratafia 1842 i el del licor d’Aromes del Montserrat al Japó, segons ha informat l’empresa en un comunicat.
Tegust ha començat a exportar fa pocs mesos. La directora comercial de l’empresa, Belinda Moreno, explica que “a dia d’avui estem treballant només amb Japó però ja hem començat a mantenir converses amb altres països. Per la nostra experiència, el que busca el client japonès, és qualitat i està disposat a pagar per ella sense regateig”. Actualment les exportacions suposen entre el 5 i el 10% de les vendes totals.
Tegust, la primera marca de gran consum en crear infusions 100% catalanes, les comercialitza al país nipó en tres cadenes de supermercats que les venen a la seva secció gourmet en tractar-se d’un producte d’alta qualitat, que “per als japonesos és també exòtic i diferent de la resta de sabors als quals estan habituats”, expliquen des de la companyia.
Segons el creador de Tegust, Pep Mascarós, “el mercat japonès és molt exigent i cal que els productes compleixin diversos aspectes com l’alta qualitat, l’excel·lència, l’autenticitat i en valoren, sobretot, que es tracti d’un producte innovador. Els japonesos n’estan molt satisfets”. I des de Tegust, ho veuen com “una oportunitat per estendre la cultura catalana i créixer com a empresa”.
Els japonesos, a més d’adquirir les infusions de la línia de Proximitat (infusions de plantes aromàtiques cultivades per petits productors catalans que fan cultiu ecològic totalment sostenible), els criden molt l’atenció les de Ratafia 1842 i les d’Aromes del Montserrat. “Són gustos absolutament diferents als que estan acostumats. La Ratafia, per a ells, és una beguda totalment desconeguda. En canvi, el licor d’Aromes del Montserrat els és més familiar per la coneixença que tenen de les muntanyes de Montserrat”, explica Mascarós.