• Territori
  • The Juice Lover, un suc per a cada ocasió

The Juice Lover, un suc per a cada ocasió

Kimon Fruits es llança al mercat dels batuts verds amb un producte adaptat a les necessitats de cada tipus de client

Ethics is the first of the company’s subbrands
Ethics is the first of the company’s subbrands
Aida Corón
10 de Gener de 2017
Act. 11 de Gener de 2017
Els sucs estan de moda. I si són cold press, encara més. L'última incursió al mercat dels batuts de fruites i verdures l'ha fet l'empresa Kimon Fruits sota el braç de la marca The Juice Lover, una aposta de la companyia per treure encara més suc –i mai millor dit- a un mercat en creixement i que ells coneixen com el palmell de la seva mà després de 15 anys treballant a Mercabarna.

"Sabem on i quan comprar fruita i verdura, podem emmagatzemar-la i ara també podem treballar directament amb el suc", explica l'assessor gastronòmic de Kimon Fruits, Àlex Barrachina, qui marca l'estratègia d'aquest nou negoci. Assegura que va ser una aposta ferma dels dos socis de la companyia –en Joaquim Forn i en Ramon Ponç- al veure que tenien totes les facilitats per llançar-se al mercat i que és ell qui s'encarrega de crear les fórmules perfectes per a cada tipus de client.

Un suc per a cada persona
Precisament el seu punt fort és aquest: volen crear sucs per a tota mena de públics, però adaptats a les seves necessitats concretes. El primer pas ha sigut crear una "submarca bàsica", assenyala Barrachina, "es diu Ethics, que vol dir el que som: ètics, que treballem amb tot tipus de fruits i verdures bàsiques".

Aquesta recepta ja es pot trobar en diversos establiments de Barcelona per un preu que ronda els 5 euros, però en breus esperen llançar nous sucs per a esportistes, embarassades o nens, entre altres opcions. El que els diferencia és la combinació de fruites i verdures, les quals estan adaptades a les necessitats del moment.

Conscients de la concentració de marques que es dediquen a la comercialització de sucs, batuts i smoothies, la seva proposta és un envàs amb un valor afegit. En el cas d'Ètics, es tracta d'una ampolla acompanyada d'una etiqueta amb una llavor. "Volem que la plantis i que germini, que vegis com és tot de natural", argumenta l'assessor.

Per als sucs destinats a esportistes, encara estan estudiant el format, però apunta cap a un disseny més ergonòmic o que permeti desmuntar i muntar de nou el recipient perquè el consumidor el pugui adaptar al seu ús. "El que volem fer és que cada submarca vagi dirigida a un sector i que l'ampolla i el producte tinguin un tret diferencial", insisteix.

En paral·lel, es tracta d'una estratègia pensada per desestacionalitzar el consum de sucs. Com afirma, "un suc fred no entra a l'hivern", pel que el fet de dotar d'una mena de funció concreta a cada suc, els ha de permetre impulsar les vendes més enllà de l'estiu. I sempre fugint de la moda del detox, una "guerra" on deixa molt clar que no volen entrar.

Sucs 100% naturals
Tota aquesta proposta és la que els ha permès alçar-se amb el segon premi dels Mercabarna Innova, uns guardons que atorga l'entitat entre els projectes més destacats de les 700 pimes agroalimentàries ubicades al recinte.

De fet, tot queda a casa, perquè Kimon Fruits ja comprava als proveïdors situats a Mercabarna, pel que els sucs seran d'aquestes mateixes empreses. Tal com explica Barrachina, "els dos socis creadors agafen cada matí la bicicleta, se'n van passejant per veure què hi ha a les parades i compren el producte tant per vendre com per destinar-lo als sucs".

L'elaboració de les begudes la fan també ells. "Ens encarreguem de tota la neteja de la matèria primera, ens assegurem que passen els controls necessaris, i també envasem i etiquetem", afirma.

Fins ara, quan fa només cinc mesos que són al mercat, ja han venut prop de 5.000 ampolles. Tota la comercialització s'ha fet a Barcelona, però ja estan en contacte amb un client francès per distribuir el producte a París aquest 2017. Per això, no descarten haver d'ampliar l'equip, format actualment per quatre persones.

Així, enceten el nou any amb l'objectiu de consolidar el producte tant al mercat nacional com internacional, una feina que, remarca, faran de la mà d'Acció per "expandir la marca per Europa" i deixar lluny els 4.500 euros de facturació amb els que preveuen tancar el 2016.