La comissió delegada de contractació del Consell d'Administració de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha escollit CAF per al subministrament de 10 trens per a la xarxa de metro de la ciutat i el volum de l'operació ascendeix a més de 75 milions d'euros.
Segons ha informat CAF, aquestes unitats aniran destinades a les línies L1, L3 i L5, amb l'objectiu d'incrementar el material mòbil de les línies i poder fer front a la creixent demanda d'usuaris en aquestes línies.
En concret la comanda inclou quatre trens de la sèrie 6000 per a la L1, dos trens de la sèrie 5000 per a la L3 i quatre més del mateix model per a la L5.
Aquestes unitats s'uniran a les més de 100 subministrades anteriorment per CAF per a la xarxa metropolitana de la capital catalana.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat que la compra de trens té com a objectiu la millora de l'oferta del Metro que l'empresa ha planificat amb l'horitzó de l'any 2020, i que suposarà un increment de capacitat del 20% en les hores punta dels dies feiners.
D'aquesta manera, podrà fer front a l'augment de la demanda d'utilització del transport públic que s'està produint a l'àrea de Barcelona i que s'espera que continuï a mitjà termini, fruit de les polítiques públiques de mobilitat i medi ambient.
2020
Per a l'any 2020, l'objectiu és arribar als 144 trens en circulació simultània, 17 més que els actuals i 24 més (un 20%) respecte el gener del 2017.
Per la seva banda, CAF ha destacat que aquest nou projecte "reafirma la confiança de les xarxes de transport d'algunes de les principals ciutats del món, on operen unitats de CAF, tals com Washington, Mèxic DF, Roma, Brussel·les, Hong Kong, Alger, Sao Paulo, Santiago de Xile, Medellín, Istanbul, Bucarest o Hèlsinki".
De la mateixa manera, ha remarcat que "reforça la cartera de comandes actual de CAF, que a tancament del 2017 ascendia a 6.265 milions d'euros, rècord de l'empresa en la seva història".