• Territori
  • El tramvia unirà Glòries i Verdaguer en 7 minuts

El tramvia unirà Glòries i Verdaguer en 7 minuts

El nou traçat per la Diagonal comportaria més de 18.000 nous passatgers al dia

La Diagonal ha estat una de les zones principals per a les inversions immobiliàries a Barcelona
La Diagonal ha estat una de les zones principals per a les inversions immobiliàries a Barcelona
ACN
Barcelona
08 de Febrer de 2018
Act. 09 de Febrer de 2018

L'extensió del tramvia per la Diagonal entre la plaça de les Glòries i el passeig de Sant Joan sumaria 18.300 usuaris a la xarxa de tramvia del Trambesós. Això suposaria un augment del 60% dels passatgers que cada dia agafen aquesta línia. En cas en què aquest fragment s'acabi construint es farien 3 parades i el trajecte entre l'estació de Glòries fins a la de Verdaguer suposaria tan sols 7 minuts de trajecte. En aquesta línia, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, assegurava que hi ha temps per "començar les obres en aquest mandat", però ha evitat pronunciar-se sobre si estaria acabat o no abans de les eleccions municipals. El cost que tindria aquest tram és de 75 milions d'euros, tot i que pràcticament la meitat anirien a la reforma urbanística de la Diagonal que tindria un rentat d'imatge com la que es va fer en el tram de Francesc Macià.

 

En total, suposaria un traçat de 1,8 quilòmetres i les tres estacions dissenyades permetrien una connexió de 3 línies de metro i 10 d'autobús, a banda de convertir l'estació de Glòries en un nou intercanviador. De fet, precisament la parada de Glòries augmentaria de les 4.000 entrades de viatge actuals a les 6.500.

A banda de l'estació de Glòries, es crearia una primera estació entre els carrers Lepant i Padilla, i connectaria amb l'estació de la L2 de la Monumental. La segona seria la parada Sicília, entre Nàpols i Sicília, i la última seria entre els carrers de Girona i Bailèn que connectaria amb l'estació de metro de Verdaguer amb la L5.

 

De tota manera, aquestes xifres segueixen sense convèncer als grups de l'oposició a l'hora de votar a favor del projecte. Per aquest mateix motiu, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha recordat que en tota l'àrea metropolitana "ja s'ha aprovat per àmplia majoria" l'extensió del tramvia per la Diagonal i ara és el torn de Barcelona "per responsabilitat metropolitana".

D'altra banda, en la penúltima sessió de la Comissió d'estudi per la connectivitat del tramvia per la Diagonal han centrat el debat en la connectivitat de la línia en perspectiva metropolitana.

Durant la comissió, el president de la junta directiva de la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya ha assenyalat que la unificació del tramvia permetrà estalviar temps de trajecte per a molts treballadors. Ell mateix ha explicat que tardava "una hora i mitja" per anar de Poblenou a Sant Just Desvern i havia de fer tres transbordaments, que s'estalviaria amb el tramvia per la Diagonal.

D'altra banda, el Vicerector d'Infraestructures de la UOC, Estanislau Roca, ha afirmat que Barcelona és una ciutat "puntera" pel que fa a l'accessibilitat i l'eliminació de barreres arquitectòniques, però que "el tramvia és el transport amb més accessibilitat de tots".

ERC però ha mantingut la falta d'un conveni amb l'ATM com a principal impediment per al suport al projecte i ha titllat al govern de perdre el temps durant aquests anys de legislatura per no tenir els projectes fets, tot i que la regidora de Mobilitat li ha recordat que "estan en curs" però no es poden acabar sense el suport dels partits.