• Territori
  • El turisme digital i sostenible viatja a Barcelona (per quedar-s'hi)

El turisme digital i sostenible viatja a Barcelona (per quedar-s'hi)

L'Ajuntament, la Cambra de Comerç i la Diputació engeguen una estratègia de màrqueting turístic per promoure la competitivitat empresarial

El pla afrontarà les noves dinàmiques del turisme sorgides amb els nous intermediaris
El pla afrontarà les noves dinàmiques del turisme sorgides amb els nous intermediaris
Redacció VIA Empresa
Barcelona
11 d'Octubre de 2018
El contingut està elaborat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona

Turisme sostenible i realitat virtual. Barcelona engega la nova estratègia de màrqueting turístic de la ciutat amb l'objectiu de promoure la competitivitat empresarial assegurant el retorn social i de garantir la sostenibilitat de la destinació. El nou full de ruta, que integra i amplia l’estratègia territorial més enllà de les fronteres geogràfiques i administratives de la ciutat, incorpora la realitat digital com una de els seves prioritats.

La nova estratègia és fruit de la col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç amb el suport de la Diputació de Barcelona i neix com una de les propostes del Pla Estratègic de Turisme 2020. Amb el repte de marcar les principals línies del màrqueting turístic de la ciutat, també volen fer front a les noves dinàmiques del turisme sorgides amb l’aparició de nous intermediaris, pautes de consum, el dia a dia dels residents i les preferències dels visitants que configuren la destinació.

Amb tot això, segons les institucions, "es vol donar resposta a les necessitats i demandes dels visitants sense comprometre les necessitats del territori", però també "potenciar l’efecte multiplicador del turisme en sectors econòmics estratègics" i "integrar les diferents veus que configuren la destinació".

Per dur-la a terme, es realitzarà un primer treball de diagnosi i es portarà a terme un procés participatiu que garanteixi les aportacions dels agents territorials, sectors empresarials i experts de les diverses disciplines que formen part de l’activitat turística de Barcelona.

El procés per aplicar l'estratègia s'ha dividit en quatre fases, en què es farà una diagnosi de la destinació, es fixarà el posicionament estratègic, es definirà el pla operatiu de màrqueting turístic i la implantació del projecte. El pla entrarà en funcionament el primer trimestre del 2019.

Eina de futur

Durant la presentació de la nova estratègia, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha subratllat que aquesta "ha de ser una eina pel futur del turisme a la ciutat" i ha advocat perquè el turisme "continuï sent un sector clau, que a més atengui les necessitats dels visitants però també les del territori i els seus veïns i veïnes".

Miquel Valls, Ada Colau, Miquel Forns, Joan Gaspart i Joan Torrella durant la presentació

Miquel Valls, Ada Colau, Miquel Forns, Joan Gaspart i Joan Torrella durant la presentació

El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha aplaudit el model público-privat, mentre que el vicepresident quart de la Diputació de Barcelona, Miquel Forns, ha assenyalat que aquesta estratègia "ens ha de senyalar el camí a seguir en el futur immediat  per esdevenir amb més garanties una Destinació Turística sostenible i de referència internacional".

El pla es desenvoluparà per una UTE constituïda per l'empresa ALS i la Fundació EURECAT i compta amb la participació d’InAtlas, Momentum i el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de Girona com a institucions acadèmiques.