Els turistes de congressos gasten 1.368 euros en cada visita a Catalunya, un 32% més que el 2019

Girona acull una reunió amb 75 touroperadors de 18 països diferents per acollir nous congressos i esdeveniments

Girona acull una reunió amb 75 touroperadors de 18 països diferents per acollir nous congressos i esdeveniments | iStock Girona acull una reunió amb 75 touroperadors de 18 països diferents per acollir nous congressos i esdeveniments | iStock

Cada turista que ha visitat Catalunya per un congrés o un esdeveniment empresarial ha gastat 1.368 euros de mitjana. Això representa un 32% més que la despesa que van tenir aquests visitants el 2019, l'any abans de la pandèmia. Des de l'Agència Catalana de Turisme destaquen la importància d'aquest mercat perquè suposa un perfil amb un alt poder adquisitiu i a més visiten Catalunya fora de la temporada d'estiu, que és quan ja hi ha més turisme. Aquesta setmana Girona acull una reunió amb 75 touroperadors de 18 països diferents per acollir nous congressos i esdeveniments. A més, els ofereixen activitats complementàries amb valor afegit com ara participar en voluntariat d'entitats socials i ambientals.

Aquesta setmana Girona s'ha convertit en la seu de l'acció Meet Catalunya Green, organitzada per l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Es tracta d'un esdeveniment per a professionals del sector turístic especialitzat en viatges de negocis, congressos i convencions. L'objectiu de l'acció és posicionar Catalunya a nivell internacional per captar nous esdeveniments que suposin un increment de visitants amb un alt poder adquisitiu i que viatgen fora de la temporada d'estiu.

Aquesta setmana Girona acull una reunió amb 75 touroperadors de 18 països diferents per acollir nous congressos i esdeveniments

El Meet Catalunya Green acull 75 operadors dels països Alemanya, Bèlgica, Brasil, Corea del Sud, Dinamarca, França, Finlàndia, Holanda, Hongria, Itàlia, Japó, Malàisia, Noruega, Polònia i Regne Unit, Suïssa, Suècia i Xile. També hi participen 87 empreses i entitats catalanes per tal de generar unes 1.500 trobades comercials que ajudin a tancar noves oportunitats de negoci.

L'acció de promoció ha arrencat amb una visita guiada per la ciutat de Girona i un aperitiu al claustre de la Catedral. A continuació, els operadors han anat fins al restaurant Mas Batlle de Girona per participar en un mercat solidari amb entitats com ara la Fundació La Fageda, Fundació Mona o Fundació Emys.

Impacte econòmic més gran

Des de l'Agència Catalana de Turisme remarquen la importància que té aquest tipus de visitant perquè permet desestacionalitzar el turisme i també potenciar un mercat amb un elevat poder adquisitiu. En aquest sentit, el director de l'ACT, Narcís Ferrer, ha detallat que al llarg del 2023, cada turista que ha vingut a Catalunya per un congrés o un esdeveniment empresarial ha deixat un impacte econòmic de 1.368 euros. "Això es tracta d'un 32% que la despesa mitjana del 2019", just abans de la pandèmia.

Turisme sostenible

L'acció de Meet Catalunya es fa cada any en una destinació diferent del país. Aquest any, però, s'ha enfocat en l'àmbit de la sostenibilitat social i ambiental, per això s'ha afegit el Green en el nom de l'esdeveniment. La idea és que aquests operadors coneguin tota l'oferta que hi ha per fer activitats amb consciència social i ambiental mentre les empreses facin els seus esdeveniments, congressos i reunions aquí.
 

Més informació
L'empresa al dia #10: els límits del turisme, l'abandonament escolar i un matí a La Fageda
Es pot limitar el turisme?
Barcelona inverteix 2,5 milions en projectes d'innovació i digitalització del turisme
El turisme internacional s'enfila fins als 3,3 milions de visitants
Avui et destaquem
El més llegit