24
de Setembre
de
2015
Quan Rut Turró va pujar a l'escenari del TecnoCampusde Mataró a recollir el Premi Cre@tic 2014, feia tres anys que treballava en el projecte que li va merèixer el guardó: l'empresa Fit&Sit, una firma dedicada a les solucions i el disseny de roba prét-â-porter per a persones que van en cadira de rodes. Poc menys d'un any després, aquesta emprenedora es troba immersa en la reorientació del model d'empresa, i està a punt de presentar les noves línies del seu negoci. És una de les conseqüències d'haver aconseguit aquestpremi a l'emprenedoria que organitza el parc tecnològic del TecnoCampus, entitat de la xarxa Catalunya Emprèn, en reconeixement a la millor iniciativa empresarial en l'àmbit de les tecnologies i la innovació.
A l'hora d'atorgar-li el primer premi Cre@tic, el jurat va valorar la innovació en el tèxtil per part d'aquesta empresa que, en molt poc temps, havia estat capaç de penetrar en un nínxol de mercat amb gran potencial. A més, també es va valorar molt positivament el componentsocialdel projecte, que ofereix un producte adaptat a les necessitats dels discapacitats. Per a la guanyadora, el premi va representar un incentiu econòmic de 8.000 euros així com una estada bonificada d'un any a la incubadora d'empreses del TecnoCampus.
A estat precisament el fet d'entrar a la incubadora del TecnoCampus i poder-se beneficiar dels serveis que allà es posen a disposició dels emprenedors que ha ajudat Rut Turró a afinar i enfocar el seu projecte a l'obtenció de millors resultats. Entre els serveis que ofereix el TecnoCampus destaca la incorporació de les empreses de la incubadora al programa Start Up Catalonia, "un programa que t'ajuda a accelerar les vendes i que t'ofereix un assessorament molt pràctic", explica la responsable de Fit&Sit.
"Ens ha anat molt bé poder comptar amb 40 hores de tutoratge que ens han animat a donar-li la volta al nostre model de negoci i centrar-nos molt més en les solucions de moda per als discapacitats". Fruit d'aquest assessorament, Rut Turró està treballant en aquestes noves línies de l'empresa que confia en poder presentar ben aviat.
Promoure el creixement econòmic i crear ocupació
El cas de Fit&Sit dóna fe de la utilitat dels concursos d'emprenedoria i, especialment, d'aquells que incentiven la innovació local, com és el cas del TecnoCampus. "Organitzem els Premis Cre@tic per promoure el creixement econòmic de valor afegit i l'emprenedoria, i d'aquesta manera crear ocupació", explica MiquelRey, president del TecnoCampus i regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Mataró, que recorda que "la missió del TecnoCampus és la d'augmentar el PIB i progrés social del territori, cosa que també aconseguim amb aquests premis".
Rey es mostra satisfet de la repercussió que tenen aquests guardons. "Molta i bona: cada vegada es presenten millors projectes i més llunyans a Mataró, cosa que vol dir que es valoren i coneixen fora de la ciutat. Aquests premis ens ajuden a omplir la incubadora del TecnoCampus amb projectes potents, que guanyen premis i estan filtrats, i per tant, tenen més possibilitats d'èxit, de creixement i de generació ocupació".
La prova d'aquest èxit, pel president del TecnoCampus, és ben clara: "Només cal mirar els anteriors guanyadors: Fit&Sit, Slid, Enhancing ebooks i altres. Tots ells exemples d'empreses innovadores que usen la tecnologia com a part intrínseca del negoci i amb bones perspectives de creixement", afirma. Segons Rey, un 85% de les empreses premiades amb els Cre@tic i instal·lades a la incubadora del TecnoCampus "són vives i creixent, senyal de la bondat dels premsi i del servei que donem als emprenedors.
Per a Rut Turró, incentius com el rebut amb el Premi Cre@tic "va molt bé, els diners són un incentiui el premi en sí un reconeixement i també una acció de màrqueting, perquè la teva marca apareix als mitjans i la gent et coneix", valora aquesta emprenedora, que recomana a tothom que vulgui tirar endavant un projecte que es presenti a aquest tipus de convocatòries.
A l'hora d'atorgar-li el primer premi Cre@tic, el jurat va valorar la innovació en el tèxtil per part d'aquesta empresa que, en molt poc temps, havia estat capaç de penetrar en un nínxol de mercat amb gran potencial. A més, també es va valorar molt positivament el componentsocialdel projecte, que ofereix un producte adaptat a les necessitats dels discapacitats. Per a la guanyadora, el premi va representar un incentiu econòmic de 8.000 euros així com una estada bonificada d'un any a la incubadora d'empreses del TecnoCampus.
A estat precisament el fet d'entrar a la incubadora del TecnoCampus i poder-se beneficiar dels serveis que allà es posen a disposició dels emprenedors que ha ajudat Rut Turró a afinar i enfocar el seu projecte a l'obtenció de millors resultats. Entre els serveis que ofereix el TecnoCampus destaca la incorporació de les empreses de la incubadora al programa Start Up Catalonia, "un programa que t'ajuda a accelerar les vendes i que t'ofereix un assessorament molt pràctic", explica la responsable de Fit&Sit.
"Ens ha anat molt bé poder comptar amb 40 hores de tutoratge que ens han animat a donar-li la volta al nostre model de negoci i centrar-nos molt més en les solucions de moda per als discapacitats". Fruit d'aquest assessorament, Rut Turró està treballant en aquestes noves línies de l'empresa que confia en poder presentar ben aviat.
Promoure el creixement econòmic i crear ocupació
El cas de Fit&Sit dóna fe de la utilitat dels concursos d'emprenedoria i, especialment, d'aquells que incentiven la innovació local, com és el cas del TecnoCampus. "Organitzem els Premis Cre@tic per promoure el creixement econòmic de valor afegit i l'emprenedoria, i d'aquesta manera crear ocupació", explica MiquelRey, president del TecnoCampus i regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Mataró, que recorda que "la missió del TecnoCampus és la d'augmentar el PIB i progrés social del territori, cosa que també aconseguim amb aquests premis".
Rey es mostra satisfet de la repercussió que tenen aquests guardons. "Molta i bona: cada vegada es presenten millors projectes i més llunyans a Mataró, cosa que vol dir que es valoren i coneixen fora de la ciutat. Aquests premis ens ajuden a omplir la incubadora del TecnoCampus amb projectes potents, que guanyen premis i estan filtrats, i per tant, tenen més possibilitats d'èxit, de creixement i de generació ocupació".
La prova d'aquest èxit, pel president del TecnoCampus, és ben clara: "Només cal mirar els anteriors guanyadors: Fit&Sit, Slid, Enhancing ebooks i altres. Tots ells exemples d'empreses innovadores que usen la tecnologia com a part intrínseca del negoci i amb bones perspectives de creixement", afirma. Segons Rey, un 85% de les empreses premiades amb els Cre@tic i instal·lades a la incubadora del TecnoCampus "són vives i creixent, senyal de la bondat dels premsi i del servei que donem als emprenedors.
Per a Rut Turró, incentius com el rebut amb el Premi Cre@tic "va molt bé, els diners són un incentiui el premi en sí un reconeixement i també una acció de màrqueting, perquè la teva marca apareix als mitjans i la gent et coneix", valora aquesta emprenedora, que recomana a tothom que vulgui tirar endavant un projecte que es presenti a aquest tipus de convocatòries.