La variant de Vallirana obrirà, després de quinze anys, i ja veu la llum al final del túnel. Aquest tram de la B-24 s’estrenarà després que les obres s’iniciessin el 2004 i després de diversos endarreriments en l’execució de les obres.
Les obres, que han costat 175 milions d’euros, han servit per donar continuïtat a la variant de Cervelló, que es va construir l’any 2003. Les obres han patit diverses aturades per remodelacions del projecte i incidències o la crisi econòmica. Diversos ministres de Foment i delegats del Govern espanyol s’hi han passejat, però fins ara no s’ha enllestit. Aquesta carretera s’espera des de fa trenta anys.
Segons explica La Vanguardia i tal com va reclamar el portaveu de JxCat al Senat, Josep Lluís Cleries, aquest estiu les obres semblaven estar enllestides, però no s’inauguraven. El motiu? Endesa no ha fet la connexió elèctrica del túnel fins aquest dilluns. La dificultat del territori, el sòl inestable i el subsol amb aqüífers haurien dificultat l’enllestiment del túnel i, per tant, la seva obertura al públic.
La B-24 és el tram final de l'Autovia del Mediterrani A-7, reanomenada així a l'entrada de Barcelona. Aquesta via comença a l'enllaç 599 de l'A-2 a l'altura de Pallejà, i finalitza a Vallirana, on enllaça amb la N-340, en un traçat sinuós de 6,4 km.
Després d’anys de promeses polítiques, obres i manifestacions i pancartes per part dels veïns sota la plataforma Prou cues, les obres veuen el seu horitzó final. Aquesta carretera suposarà el perllongant l'autovia en un tram de 2,4 km i la reducció del trànsit dins del nucli urbà.