• Territori
  • WeRide, la xarxa social per als motoristes

WeRide, la xarxa social per als motoristes

L'aplicació, que permet compartir rutes i xatejar amb altres amants de les dues rodes, ja ha aconseguit 160.000 usuaris de tot el món la majoria dels quals són a Espanya, Itàlia i França.

Ignasi Rojas, manager de WeRide
Ignasi Rojas, manager de WeRide
Mª José Morcillo
27 de Març de 2015
Act. 30 de Març de 2015

Els motoristes són un dels col·lectius més sociables de l'asfalt. No només celebren concentracions durant tot l'any, sinó que sense conèixer-se personalment se saluden entre ells a les carreteres. Precisament aquesta salutació, ben coneguda entre els aficionats de les dues rodes, és el logo de WeRide, una app que vol ser un punt de trobada per als motoristes.

WeRide permet dissenyar i compartir rutes que han fet altres motoristes, crear grups privats o públics, planificar sortides, mantenir converses a través del xat o, fins i tot, poder localitzar amb ajuda del gps algú que es perdi o es despisti durant una ruta en grup. L'aplicació està en constant procés de millora, tot i que fa dos anys que va ser llençada al mercat. "Sabem que tenim limitacions, coses a millorar i, per això, no hem parat de pujar noves versions", afirma el manager de WeRide, Ignasi Rojas.

Noves funcionalitats i millores de l'app
Les noves versions de WeRide esperen millorar el xat, "una de les pedres que tenim a la sabata", i incorporar algunes novetats com la navegació de rutes que han enregistrat altres usuaris. L'aplicació està disponible gratuïtament per Android i iOS en vuit idiomes. La bona acollida de WeRide al continent americà ha sorprès els seus creadors.

 

"El Rally Dakar i l'espònsor que vam fer al pilot Jordi Viladoms han tingut molta tirada i ens han donat un bon impuls a Sud-amèrica", afirma Rojas. Dins de les nostres fronteres, i per continuar donant a conèixer l'aplicació, WeRide serà aquest cap de setmana la xarxa social oficial del BCN Moto, el Saló de la moto, que comença aquest divendres a La Farga de l'Hospitalet de Llobregat.

Darrere la idea d'aquesta xarxa social per a motoristes hi ha l'empresa igualadina Motobuykers, un e-commerce amb roba i equipament per als amants de les dues rodes que el 2011 van crear quatre motoristes igualadins. WeRide permet justament fusionar l'e-commerce de Motobuykers amb la part més social dels aficionats a les dues rodes. "Si algú està a dins de WeRide és perquè li agraden les motos i la xarxa social també et permet oferir productes interessants relacionats amb aquesta temàtica, tot i que d'una manera poc invasiva", apunta el mànager de l'aplicació i també director de comunicació de Motobuykers, Ignasi Rojas.

Motobuykers, un club de compres online per als motoristes
Motobuykers funciona en un doble vessant. D'una banda, com un club de compres online d'equipament outlet amb una oferta limitada en estoc i temps que acostuma a ser una setmana. Una mena de Privalia de les motos que permet als subscriptors conèixer les promocions setmanals a través de newsletters. "Vam pensar que estaria bé deixar de rebre newsletters de calcetes, de pantalons i altres coses i rebre allò que ens interessava i que interessava els motoristes", explica Rojas quan recorda els orígens de l'empresa.

D'altra banda, Motobuyers és a la vegada una botiga permanent on es poden trobar les novetats de les marques de les dues rodes durant tot l'any. De moment, tenen més de 600.000 motoristes, majoritàriament homes d'entre 20 i 50 anys, registrats a Espanya, Itàlia i França.

Una start-up igualadina que desafia el canal tradicional de venda
Aquesta start-up igualadina, que té com a principal inversor el grup de capital de risc irlandès Delta Partners i entre els seus socis al professor de l'IESE José Luís Nueno, té actualment 30 treballadors repartits a parts iguals entre les seves oficines d'Igualada i Barcelona.

El fet que la compra de material per a moto es faci tradicionalment a una botiga física, no ha aturat aquesta empresa igualadina. Segons Ignasi Rojas, "el preu, la varietat i la seriositat" són els seus principals avantatges competitius davant aquest canal tradicional. "Nosaltres no tenim estoc, sinó partners que ens el proporcionen. D'aquesta manera, els nostres socis donen visibilitat als seus productes i nosaltres podem tenir molt més material que una botiga física", aclareix.

Pel que fa al futur de l'empresa, el director de comunicació de Motobuykers es mostra optimista: "Actualment, som l'e-commerce de moto que més visites rep a Espanya i Itàlia i, amb només un any a França, ja som el segon en visites. La nostra intenció és convertir-nos en l'e-commerce de moto líder a Europa".