• Tiendeo, ofertes a la carta

Tiendeo, ofertes a la carta

L'empresa catalana ofereix ofertes i catàlegs setmanals de 300.000 empreses i 9.000 marques a mig món

Jonathan Lemberger, María Martín i Eva Martín, fundadors de Tiendeo
Jonathan Lemberger, María Martín i Eva Martín, fundadors de Tiendeo
Aiats Agustí
19 de Febrer de 2015
A l'entrada de moltes finques de pisos, en un petit adhesiu al costat de la porta, s'hi pot llegir la frase "No s'accepta correu comercial". Si bé la molesta propaganda acaba arrugada a la paperera del costat de les bústies, a tothom li agrada estar assabentat d'on es troben les millors ofertes. Per resoldre aquest conflicte apareix Tiendeo.

Segons Eva Martín Villaró, cofundadora d'aquesta star-up, "Tiendeo és una plataforma agrupadora de fulletons de publicitat en format digital on la gent pot consultar les ofertes online. És un "buzoneo digital", això si, al gust del consumidor que pot escollir quins fulletons rep o consulta.

Els fulletons estan classificats per ciutats i per categories (supermercats, botigues de roba, d'electrodomèstics, etc.) o inclús per botigues concretes, "així cada usuari pot escollir què rep", explica Martín. Però no solament això, l'empresària afegeix que tots els fulletons estan taguejats i per tant la cerca es pot fer més concreta i personalitzada per categoria, negoci o producte: "Si l'usuari busca un televisor, pot rebre la publicitat oberta per la pàgina específica on es troben les ofertes de televisors". Martín assegura que "els supermercats són les grans estrelles" i a Tiendeo les ofertes d'oli i bolquers són les més cercades.

Els distribuïdors envien els fulls publicitaris a Tiendeo i ells els publiquen al seu web: "Nosaltres publiquem tots els fulletons de publicitat i si hi ha alguna botiga que no tenim, ens contacten i els afegim", però inclús si no es troben en format digital, els escanegen. "A Espanya tot està digitalitzat, però a alguns països on som presents, com ara Mèxic o Xile, hem de passar per l'escàner", explica i afegeix que "actualment tenim aproximadament uns 12.000 fulletons a Espanya i uns 20.000 fulletons en total al web de 300.000 empreses i 9.000 marques".

La fal·lera de les ofertes és universal 
Després del seu èxit a l'Estat espanyol, el 2012 va iniciar la seva expansió internacional. Tiendeo és present a 31 països als cinc continents, des d'Austràlia a Finlàndia cobrint gran part d'Europa, passant per gran part de Sud-amèrica i Nord-amèrica fins al sud-est asiàtic, sent presents a la Xina, Índia o Malàisia. La fal·lera dels fulletons publicitaris els ha fet facturar només a l'Estat espanyol tres milions d'euros, amb un creixement interanual del 200%. Tiendeo dóna feina a més de 100 persones: "70 a l'oficina, 50 externs aproximadament", explica Martín i afegeix que "tot ho gestionem des de Barcelona".

El web de Tiendeo té sis milions de visites úniques mensuals a Espanya i més de 10 milions de visitants a escala internacional. Per arribar fins aquí, Jonathan Lemberger, María Martín i Eva Martín –germanes bessones i companyes de feina-, van haver de cercar una idea de negoci que els fes el pes: "Només teníem clar que volíem que inclogués Internet i els smartphones". Després de posar sobre la taula moltes idees, els tres enginyers industrials van arribar a trobar que "substituir el buzoneo per una publicitat personalitzada" tindria èxit.

Aquesta app, que ja han descarregat més de dos milions de persones a l'Estat espanyol, ha tingut èxit, explica Martín, perquè el consumidor cerca i es pensa molt la seva compra abans de prendre una decisió, per això, "per fer certes compres cares val la pena buscar ofertes", diu la jove empresària. Aquesta idea els ha fet obtenir el Premi AppCierta a l'Esperit Emprenedor 2013, el Premi TAB Innovation 2013 a la millor app per a tauletes, Millor App de Consum i Premi Emprenedor 2020 Noves Tecnologies l'any 2013.

De Barcelona al món 
Aquesta empresa va començar a fer les primeres passes l'any 2011 a la incubadora de Barcelona Activa que "va ser la nostra primera oficina", explica Martín, i afegeix que "l'experiència de ser en un ambient amb altres start-ups ens va ajudar molt a començar el projecte". Tiendeo participarà en el 4YFN en el marc del Mobile World Congress juntament amb altres empreses que han crescut amb Barcelona Activa. Martín afirma que cada any són present en aquesta fira més que res perquè "el 70% dels nostres usuaris són mòbils i ens agrada estar en contacte amb empreses tecnològiques de Barcelona".

El creixement de Tiendeo també els ha permès formar part del JOBarcelona i cercar nous treballadors. "Sobretot necessitem perfils tècnics, programadors i gent de comunicació". En plena fase de creixement i expansió, els plans de futur de Tiendeo ara es centraran en "provar coses noves en el camp de la geolocalització" mentre es consoliden en els països en què ara són presents.