27
d'Abril
de
2017
La gran majoria d'entitats, associacions o comunitats amb associats fa servir Wordrepss, Mailchimp i Excel per gestionar els seus socis i la comunicació. Aquestes eines estan desconnectades entre si, cosa que comporta una feinada administrativa per mantenir actualitzada les bases de dades, segmentar usuaris, fer llistes de distribució, etc. Aquest fet deriva en una gran ineficiència i provoca pèrdues d'informació. Quan era president d'AIESEC Espanya, en Toni Miret "va patir Wordpress, Mailchimp i Excel, per això va intentar posar-hi solució, així va néixer Timtul", explica Alejandro Rodríguez-Acosta, cofundador d'aquesta startup que vol donar un cop de mà a les associacions per comunicar-se amb els seus associats.
Timtul és una eina en línia que facilita la gestió de la comunicació i dóna un cop de mà a les entitats per conèixer millor els seus contactes. Timtul és l'Athos, Porthos i Aramis dels programaris de comunicació: una eina per a tot i totes les eines en una. Permet crear un web professional fet a mida, intranet, CRM, integra funcionalitats com pagaments, enviament de butlletins, enquestes, esdeveniments i també ofereix un espai d'emmagatzematge de documents al núvol.
"El valor afegit de Timtul és que és una eina tot en un amb un enfocament clar basat en les dades", explica Rodríguez-Acosta. Si fins ara les comunicacions massives es feien sense traçabilitat, Timtul permet conèixer realment com interacciona el públic que rep els butlletins o les comunicacions per veure quins interessos té. D'aquesta manera els gestors poden saber quines activitats o propostes tenen millor acollida entre els seus associats, conèixer quins horaris prefereixen pels actes que organitzen, recollir opinions i un llarg etcètera. "Així es pot ser molt més efectiu amb la interacció amb l'associat", apunta l'empresari.
Associacions com Esade Creapolis, la Fundació Escoles Garbí, Hemiweb, l'Associació de distribuïdors de material elèctric o clústers empresarials com Barcelona Urban Cluster, el 22@ network bcn, l'edutechcluster, el Clúster de l'Eficiència Energètica de Catalunya, el Catalan Sports Cluster ja fan servir Timtul. Aquests clients, depenent del tipus, tenen un nombre d'associats que oscil·la entre els 40 i els 200, en el cas de les patronals, i quan són persones físiques al voltant dels 200 i fins als 7.000.
Timtul està enfocat a associacions o col·lectius que realment tenen la necessitat de conèixer els seus associats i així millorar-ne el servei. "També funcionaria per a colles castelleres, però la implicació d'un associat que paga una quota no és tan emocional, sinó que espera un retorn", explica l'emprenedor.
Objectiu: més participació
La idea de crear una eina que integrés les funcions de crear un lloc web, una eina de mailing i, alhora, fos un gestor de base de dades, prové de la necessitat. Quan un dels fundadors de la startup gestionava una associació d'estudiants internacional va "patir de primera mà les mancances de les eines existents", diu Rodríguez-Acosta. L'objectiu era fer que "mitjançant el món digital la gent pogués implicar-se més i participar de les institucions", explica. Les entitats són les que canalitzen la participació ciutadana, per això van decidir apostar-hi creant "quatre softwares en un".
El projecte es va concebre el 2014 i a l'any següent la iniciativa rebia una beca per accedir a EsadeCreapolis per encarrilar l'empresa. El mateix 2015, després de l'estada a la incubadora de l'escola de negocis, Timtul va entrar a la Incubadora de Glòries de Barcelona Activa.
Actualment l'empresa ja compta amb 32 clients i ha consolidat un equip de set persones. La startup ha assolit una facturació aquest any passat de 93.200 euros i preveu arribar als 195.000 euros enguany. Així mateix, la companyia busca almenys 100.000 euros en equity per començar a donar-se a conèixer. Els fons s'invertiran en màrqueting i en el desenvolupament d'una nova eina complementària a Timtul.
"Hem detectat que moltes empreses o associacions només es plantegen incorporar noves eines quan volen canviar de web, per això estem desenvolupant un programari que incorpora totes les eines de Timtul menys el creador de web", diu Rodríguez-Acosta. Aquest programa tindrà una versió gratuïta fins a un límit de correus electrònics i amb una quota per a més enviaments. Aquesta nova eina ja està disponible i és l'aposta de futur de Timtul.
Timtul és una eina en línia que facilita la gestió de la comunicació i dóna un cop de mà a les entitats per conèixer millor els seus contactes. Timtul és l'Athos, Porthos i Aramis dels programaris de comunicació: una eina per a tot i totes les eines en una. Permet crear un web professional fet a mida, intranet, CRM, integra funcionalitats com pagaments, enviament de butlletins, enquestes, esdeveniments i també ofereix un espai d'emmagatzematge de documents al núvol.
"El valor afegit de Timtul és que és una eina tot en un amb un enfocament clar basat en les dades", explica Rodríguez-Acosta. Si fins ara les comunicacions massives es feien sense traçabilitat, Timtul permet conèixer realment com interacciona el públic que rep els butlletins o les comunicacions per veure quins interessos té. D'aquesta manera els gestors poden saber quines activitats o propostes tenen millor acollida entre els seus associats, conèixer quins horaris prefereixen pels actes que organitzen, recollir opinions i un llarg etcètera. "Així es pot ser molt més efectiu amb la interacció amb l'associat", apunta l'empresari.
Associacions com Esade Creapolis, la Fundació Escoles Garbí, Hemiweb, l'Associació de distribuïdors de material elèctric o clústers empresarials com Barcelona Urban Cluster, el 22@ network bcn, l'edutechcluster, el Clúster de l'Eficiència Energètica de Catalunya, el Catalan Sports Cluster ja fan servir Timtul. Aquests clients, depenent del tipus, tenen un nombre d'associats que oscil·la entre els 40 i els 200, en el cas de les patronals, i quan són persones físiques al voltant dels 200 i fins als 7.000.
Timtul està enfocat a associacions o col·lectius que realment tenen la necessitat de conèixer els seus associats i així millorar-ne el servei. "També funcionaria per a colles castelleres, però la implicació d'un associat que paga una quota no és tan emocional, sinó que espera un retorn", explica l'emprenedor.
Objectiu: més participació
La idea de crear una eina que integrés les funcions de crear un lloc web, una eina de mailing i, alhora, fos un gestor de base de dades, prové de la necessitat. Quan un dels fundadors de la startup gestionava una associació d'estudiants internacional va "patir de primera mà les mancances de les eines existents", diu Rodríguez-Acosta. L'objectiu era fer que "mitjançant el món digital la gent pogués implicar-se més i participar de les institucions", explica. Les entitats són les que canalitzen la participació ciutadana, per això van decidir apostar-hi creant "quatre softwares en un".
El projecte es va concebre el 2014 i a l'any següent la iniciativa rebia una beca per accedir a EsadeCreapolis per encarrilar l'empresa. El mateix 2015, després de l'estada a la incubadora de l'escola de negocis, Timtul va entrar a la Incubadora de Glòries de Barcelona Activa.
Actualment l'empresa ja compta amb 32 clients i ha consolidat un equip de set persones. La startup ha assolit una facturació aquest any passat de 93.200 euros i preveu arribar als 195.000 euros enguany. Així mateix, la companyia busca almenys 100.000 euros en equity per començar a donar-se a conèixer. Els fons s'invertiran en màrqueting i en el desenvolupament d'una nova eina complementària a Timtul.
"Hem detectat que moltes empreses o associacions només es plantegen incorporar noves eines quan volen canviar de web, per això estem desenvolupant un programari que incorpora totes les eines de Timtul menys el creador de web", diu Rodríguez-Acosta. Aquest programa tindrà una versió gratuïta fins a un límit de correus electrònics i amb una quota per a més enviaments. Aquesta nova eina ja està disponible i és l'aposta de futur de Timtul.