Al món s'estilitza vestir moda espanyola i les marques made in Spain ja són tendència arreu. Les exportacions de moda espanyola han crescut un 3% aquest any. Precisament per això, la plataforma de distribució de moda per als professionals Brandsdistribution ha decidit publicar per segona vegada l'estudi Les 10 marques espanyoles de moda millor valorades a escala internacional i ho ha fet a través d'una enquesta realitzada a més de 5.000 clients. Zara ha superat Desigual aquest 2018 i ja és la millor marca de moda espanyola a escala internacional.
La marca d'Inditex lidera el rànquing seguida de Mango, que també guanya un lloc respecte l'any passat, mentre que Desigual per la primera plaça i cau fins la tercera posició. La companyia d'Amancio Ortega acapara en l'actualitat el 38% de les exportacions espanyoles del sector del comerç, un percentatge que s'eleva fins el 77,5% en el cas exclusiu de les firmes de moda, segons HSBC.
Zara ha impulsat (encara més) la seva presència internacional després de llançar la seva nova botiga online de venda global, gràcies a la qual estén la seva oferta a 106 mercats diferents i ja està disponible a un total de 202.
La quarta posició és per Loewe, seguida de Carrera y Carrera, d'Adolfo Domínguez, de Gioseppo, Pronovias, Hawkers i tanca el rànquing la marca de moda infantil Mayoral. Aquestes empreses, segons Brandsdistribution, tenen en comú "la seva clara estratègia d'internacionalització". De fet, el rànquing té en compte el preu, la productivitat, la gestió i administració de pagaments i la innovació de les diferents marques. I és que, com deia Coco Chanel, "els temps difícils, desperten un desig d'autenticitat".