• Triplist.me sap quin serà el teu pròxim viatge

Triplist.me sap quin serà el teu pròxim viatge

La plataforma recomana destinacions, hotels i vols d’avió segons els gustos i les escapades prèvies de l’usuari

Planificar les vacances és més fàcil amb Triplist.me | iStock
Planificar les vacances és més fàcil amb Triplist.me | iStock
Barcelona
12 de Juliol de 2018

Utilitzar els teus viatges del passat per proposar-te els del futur. Aquesta és la premissa sota la que neix Triplist.me. Es tracta d'una plataforma que mitjançant machine learning i big data, et recomana les millors destinacions per gaudir d’unes vacances ideals. I com sap Triplist.me les teves futures escapades? A partir de la informació que tenim a les xarxes socials com Facebook i Instagram, a l’email o a TripAdvisor.

 

“Estem acostumats a rebre una gran quantitat d’emails amb ofertes de vols o recomanant viatges però amb avions que surten un dimarts a les 12 del migdia, pel que és molt difícil poder aprofitar-ho”, comenta Jordi Agustí, CEO i fundador de la startup. Per això, l’emprenedor va decidir muntar una plataforma que adeqüi el producte a les necessitats de cada usuari.

Un mapa de futures escapades

De moment, la plataforma proporciona als usuaris les millors ofertes de vols segons les preferències de viatge de cada persona. No obstant això, en un futur també incorporarà recomanacions d’hotels i activitats a realitzar en el destí. “En principi aquestes seran les nostres tres línies de negoci, perquè per recomanar restaurants ja hi ha altres aplicacions més idònies. A més, es tracta d’una decisió que prens quan ja estàs a la destinació de vacances i nosaltres volem actuar molt abans”, explica Agustí.

 

unnamed (8)

El mapa de viatge d'un usuari de Triplist.me | Cedida

Així mateix, Triplist.me també compta amb una petita part de xarxa social en la qual es pot veure el mapa de viatge d’amics de Facebook. D’aquesta manera, l’usuari pot veure les ciutats o indrets que han visitat les seves amistats i demanar consells. “A més, es genera un mapa amb tots els llocs que ha visitat la persona que es pot compartir perquè més gent ho vegi”, afegeix l’emprenedor.

Triplist.me recomana les vacances ideals a partir de la informació que l'usuari introdueix a la plataforma o que té a les xarxes socials

Actualment, Triplist.me compta ja amb 1.000 usuaris registrats que estan introduint informació sobre els seus gustos. Aquests poden introduir les seves preferències de viatge o informació sobre ells de forma manual a la plataforma o ho poden fer connectant-se a les xarxes socials. Les dades que recopila la startup estan encriptades i són anònimes.

Un usuari viatger

El target de clients de la startup són persones d’entre 25 a 38 anys que hagin visitat i coneguin d’entre vuit i deu països, “perquè si no has viatjat, la recomanació de noves destinacions és molt fàcil”, apunta l’emprenedor. A més, és força important que els usuaris tinguin un perfil a les xarxes socials per conèixer de forma més fàcil el que els agrada.

screenshot www.triplist.me 2018.06.14 11 43 12

Triplist.me s’enfoca a clients que visquin a les grans ciutats com Barcelona, Madrid, València i Sevilla, “perquè és on hi ha més oferta de vols i és més fàcil fer les recomanacions”, afegeix. Tot i això, la plataforma només fa recomanacions i quan l’usuari vol comprar un bitllet, el redirigeix a una altra pàgina. De moment, la startup només compta amb un proveïdor, Kiwi.com.

Els objectius de Triplist.me de cara a final d’any són buscar una inversió de 50.000 euros per accelerar la startup i haver pogut generar 200 vendes.