06
de Setembre
de
2016
Act.
06
de Setembre
de
2016
L'era digital ha arribat per agilitzar i fer més eficient la vida quotidiana, i això suposa també incidir en sectors tradicionals i tan personalistes com ho és el mèdic. La startup que més ha treballat per portar els beneficis d'Internet és la catalana Top Doctors, nascuda el 2012 a Barcelona de la mà d'Alberto E. Porciani, actual CEO, i de Lorena Bassas, directora general a Espanya.
En aquell moment, el seu objectiu era dotar de més rigor els continguts mèdics de la xarxa, oferir una base de dades dels millors especialistes als pacients i facilitar el contacte amb les clíniques i els professionals. En només quatre anys, el que va néixer com una idea innovadora ja s'ha convertit en una empresa que gestiona més de 150.000 visites anuals a Espanya i que aplega informació de prop de 4.000 metges experts en el seu àmbit.
Només aptes pels millors professionals
La idea d'agilitzar el servei és doble, és a dir, beneficia al pacient i al metge. "Per una banda, ajudem els usuaris a identificar el millor metge per a la seva patologia. I per l'altra, ajudem els metges a tenir una certificació de qualitat i excel·lència", assenyala Porciani.
Tota la seva base de dades està conformada per professionals del sector privat que han estat seleccionats a través d'un procés patentat als Estats Units i que permet, detalla, "la identificació del millor especialista en una patologia, no només dins d'una àrea". Segons explica, cada cop que entren en un mercat o busquen nous doctors per ampliar l'oferta, "es demana als professionals del sector de la salut en les mans de quin metge es posarien si tinguessin una molèstia concreta". Així és com Top Doctors aplega els col·legiats que generen més confiança i que tenen més experiència.
Però el procediment no acaba aquí, sinó que l'empresa Adecco Medical & Science valora cadascun dels noms que proposa la start-up per decidir si pot formar-hi part o no. "Si passen tots aquests filtres, que hem consensuat nosaltres amb els col·laboradors, contactem amb els metges i els oferim usar les plataformes", conclou.
Tecnologia adaptada a les necessitats
Top Doctors treballa a través de tres plataformes diferents: una eina que permet demanar hora amb un professional en temps real; una mena de WhatsApp que facilita la comunicació per xat entre el metge i el pacient; i un software similar a Skype per impulsar la telemedicina per fer consultes online.
Totes han estat desenvolupades per l'equip intern, sense externalitzar-ho a cap altra companyia. D'aquesta manera, s'han assegurat que el seu producte compleix amb els requisits necessaris per gestionar de manera adequada una informació tan sensible com ho és la de l'àmbit de la salut. "Tota comunicació que hi ha entre el doctor i l'usuari és encriptada i es compleix amb el que marca la llei sobre privacitat", remarca el CEO.
Com que les consultes mèdiques a Internet es troben a tot arreu, des de portals especialitzats fins al clàssic Yahoo Respuestas, Top Doctors no pot deixar de banda el servei gratuït. En aquest sentit, Porciani explica que han desenvolupat un sistema per avaluar els símptomes on un usuari indica què li passa i aquest ho identifica amb una patologia. "El que fa és diagnosticar la teva potencial malaltia per recomanar anar a urgències o demanar hora amb un especialista", afegeix.
A més a més, són actius a Youtube i al seu blog. L'equip penja diàriament píndoles audiovisuals al seu canal, on ja compten amb més de 700 vídeos i 2 milions de visites. Pel que fa al blog, recullen prop de 2.500 articles escrits pels professionals que integren la start-up perquè els usuaris puguin informar-se sobre patologies i tractaments per captar possibles pacients.
Per tal de monetitzar tota l'activitat, Top Doctors es queda amb un percentatge del preu que els pacients paguen a l'especialista quan acorden una visita. També cobren als metges que volen utilitzar alguna de les tres plataformes que han creat i no només aparèixer al directori de metge, un servei que sí que és gratuït.
Expansió per Europa i Llatinoamèrica
El juny del 2015 la catalana Top Doctors va captar 1,1 milions d'euros per internacionalitzar-se. Els provenen del fons d'Enginyers, el grup de capital Risc Inveready i la companyia Castle Connolly Medical America's Top Doctors, qui va entrar com a soci un any després d'engegar el projecte per ajudar-los amb els seus 25 anys d'experiència.
També operen a Mèxic i Colòmbia des de fa poc més d'un any i mig, i a Colòmbia i el Regne Unit, on van arribar el passat mes de febrer i març. La seva previsió és seguir creixent a Llatinoamèrica, on Porciani considera que hi ha "inquietud i preocupació per la salut". "Els metges estan molt predisposats a rebre l'última tecnologia i no podem oblidar que les cerques a Internet relacionades amb salut són de les més populars, segons Google", afirma.
Sense voler revelar la facturació, el CEO assegura que any rere any han aconseguit doblar la xifra. Van néixer en temps de crisi i això els ha permès consolidar-se amb els recursos disponibles i en uns mercats que, clarament, havien d'anar a millor. I, a més, han crescut sabent que hi havia una clara necessitat per part dels metges de tenir "la comunicació correcta amb els pacients per fidelitzar-los o captar-ne de nous".
En aquell moment, el seu objectiu era dotar de més rigor els continguts mèdics de la xarxa, oferir una base de dades dels millors especialistes als pacients i facilitar el contacte amb les clíniques i els professionals. En només quatre anys, el que va néixer com una idea innovadora ja s'ha convertit en una empresa que gestiona més de 150.000 visites anuals a Espanya i que aplega informació de prop de 4.000 metges experts en el seu àmbit.
Només aptes pels millors professionals
La idea d'agilitzar el servei és doble, és a dir, beneficia al pacient i al metge. "Per una banda, ajudem els usuaris a identificar el millor metge per a la seva patologia. I per l'altra, ajudem els metges a tenir una certificació de qualitat i excel·lència", assenyala Porciani.
Tota la seva base de dades està conformada per professionals del sector privat que han estat seleccionats a través d'un procés patentat als Estats Units i que permet, detalla, "la identificació del millor especialista en una patologia, no només dins d'una àrea". Segons explica, cada cop que entren en un mercat o busquen nous doctors per ampliar l'oferta, "es demana als professionals del sector de la salut en les mans de quin metge es posarien si tinguessin una molèstia concreta". Així és com Top Doctors aplega els col·legiats que generen més confiança i que tenen més experiència.
Però el procediment no acaba aquí, sinó que l'empresa Adecco Medical & Science valora cadascun dels noms que proposa la start-up per decidir si pot formar-hi part o no. "Si passen tots aquests filtres, que hem consensuat nosaltres amb els col·laboradors, contactem amb els metges i els oferim usar les plataformes", conclou.
Tecnologia adaptada a les necessitats
Top Doctors treballa a través de tres plataformes diferents: una eina que permet demanar hora amb un professional en temps real; una mena de WhatsApp que facilita la comunicació per xat entre el metge i el pacient; i un software similar a Skype per impulsar la telemedicina per fer consultes online.
Totes han estat desenvolupades per l'equip intern, sense externalitzar-ho a cap altra companyia. D'aquesta manera, s'han assegurat que el seu producte compleix amb els requisits necessaris per gestionar de manera adequada una informació tan sensible com ho és la de l'àmbit de la salut. "Tota comunicació que hi ha entre el doctor i l'usuari és encriptada i es compleix amb el que marca la llei sobre privacitat", remarca el CEO.
Com que les consultes mèdiques a Internet es troben a tot arreu, des de portals especialitzats fins al clàssic Yahoo Respuestas, Top Doctors no pot deixar de banda el servei gratuït. En aquest sentit, Porciani explica que han desenvolupat un sistema per avaluar els símptomes on un usuari indica què li passa i aquest ho identifica amb una patologia. "El que fa és diagnosticar la teva potencial malaltia per recomanar anar a urgències o demanar hora amb un especialista", afegeix.
A més a més, són actius a Youtube i al seu blog. L'equip penja diàriament píndoles audiovisuals al seu canal, on ja compten amb més de 700 vídeos i 2 milions de visites. Pel que fa al blog, recullen prop de 2.500 articles escrits pels professionals que integren la start-up perquè els usuaris puguin informar-se sobre patologies i tractaments per captar possibles pacients.
Per tal de monetitzar tota l'activitat, Top Doctors es queda amb un percentatge del preu que els pacients paguen a l'especialista quan acorden una visita. També cobren als metges que volen utilitzar alguna de les tres plataformes que han creat i no només aparèixer al directori de metge, un servei que sí que és gratuït.
Expansió per Europa i Llatinoamèrica
El juny del 2015 la catalana Top Doctors va captar 1,1 milions d'euros per internacionalitzar-se. Els provenen del fons d'Enginyers, el grup de capital Risc Inveready i la companyia Castle Connolly Medical America's Top Doctors, qui va entrar com a soci un any després d'engegar el projecte per ajudar-los amb els seus 25 anys d'experiència.
També operen a Mèxic i Colòmbia des de fa poc més d'un any i mig, i a Colòmbia i el Regne Unit, on van arribar el passat mes de febrer i març. La seva previsió és seguir creixent a Llatinoamèrica, on Porciani considera que hi ha "inquietud i preocupació per la salut". "Els metges estan molt predisposats a rebre l'última tecnologia i no podem oblidar que les cerques a Internet relacionades amb salut són de les més populars, segons Google", afirma.
Sense voler revelar la facturació, el CEO assegura que any rere any han aconseguit doblar la xifra. Van néixer en temps de crisi i això els ha permès consolidar-se amb els recursos disponibles i en uns mercats que, clarament, havien d'anar a millor. I, a més, han crescut sabent que hi havia una clara necessitat per part dels metges de tenir "la comunicació correcta amb els pacients per fidelitzar-los o captar-ne de nous".