Els cotxes que operen amb llicències VTC, com Uber i Cabify, podrien desaparèixer a Barcelona. Així ho han anunciat el president d'Unauto VTC a Catalunya, Josep Maria Goñi, i la directora de regulació global de Cabify, Marta Plana, després de la reunió amb el departament de Territori i Sostenibilitat. Segons Plana, "malauradament la Generalitat ha cedit al xantatge del taxi" i es veuen en l'obligació de "prendre mesures que no facilitaran la negociació".
Plana: "Malauradament, la Generalitat ha cedit al xantatge del taxi"
Plana ha posat blanc sobre negre el rebuig de les VTC al preacord anunciat, que facilitaria que el temps de precontractació necessari se situés en una hora. El conseller del departament de Territori, Damià Calvet, ha explicat que el nou decret situarà en 15 minuts la previsió necessària, però que habilitarà l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) perquè ho incrementi fins a una hora.
Tan bon punt el decret llei de la Generalitat entri en vigor, previsiblement dimecres, és possible que les VTC consumin l'amenaça de deixar d'operar a Barcelona. "El taxi ha guanyat", ha reblat Goñi. Preguntat pels treballadors de les plataformes a la capital catalana ha dit que se n'aniran "tots a l'atur", però no es descarta que tot plegat sigui una mesura de pressió i és que els treballadors de les VTC asseguren que des de les companyies encara no se'ls ha comunicat res en ferm.