La IV edició de l’ElectroCat, en la que competeixen set centres de Formació Professional de Catalunya i el Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE) amb vehicles elèctrics construïts pels mateixos alumnes, se celebrarà el proper dissabte 3 de juny a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona). A diferència de les altres tres edicions que s’han fet al circuit tancat de l’empresa Honda, l’ElectroCat es farà, per primer cop, a un circuit urbà al Recinte Firal del municipi entre les 16.15h i les 19 hores de dissabte.
Els vuit equips formats per alumnes i professors de cicles formatius de Grau Superior d’Automoció són del Centre d’Estudis Roca i el CE Monlau de Barcelona, l’Institut Pedraforca de L’Hospitalet de Llobregat, l’IES Castellarnau de Sabadell, el Centre Tècnic del Vallès de Les Franqueses del Vallès, L’IES Palau Ausit de Ripollet i l’Escola Tècnica de Girona, a més dels estudiants i docents formats al CREVE.
L’esdeveniment està organitzat pels ajuntaments de la Riera de Caldes i compta amb el recolzament del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, les empreses Alstom, Electric GT, Mavilor Motors, Montesa- Honda, Nissan, Urbaser, Tempel Group, a més de La Fundació CIM de la UPC, la Fundació RACC i el Gremi de Tallers de Sabadell i Província i la cooperativa Som Mobilitat. Des de que es va engegar al 2014, l’ElectroCat s’ha plantejat també com un treball d’innovació perquè els alumnes han de construir un prototip de vehicle elèctric durant el curs, sobre una base motriu comuna (motor, variador i bateries), que proporciona l’organització. De fet, l’ElectroCat està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) en el marc del Programa de projectes Innovadors i Experimentals.
L'alcaldessa de Sant Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, s'ha reafirmat en l'aposta de l'Ajuntament en la promoció́ de la mobilitat sostenible i del vehicle elèctric, "una aposta del present que mira al futur".
Les proves
La jornada començarà amb la recepció dels equips, seguida d’una reunió de grup on s’establirà l’ordre del dia i es revisarà el reglament esportiu i els prototips. Els vehicles faran proves d’slàlom, frenada i radi de gir. Després es farà circular el prototip per la zona d’asfalt i de terra i el jurat valorarà el millor equip.
Des de l’octubre passat, cada equip ha dissenyat i fabricat el xassís d’un quadricicle, un vehicle elèctric de quatre rodes. Segons les bases de l’organització, el vehicle ha de ser prou ample, llarg i resistent per encabir un pilot d’almenys 1,70 metres d’alçada i 65 kg de pes i en aquesta edició, a més a més, el vehicle ha de portar suspensió per poder córrer per asfalt i terra. La tecnologia va a favor dels participants, ja que la bateria permet monitoritzar el seu funcionament per tal de donar la informació del seu estat, així com del seu procés de càrrega.
A tots els equips participants se’ls ha impartit una formació prèvia per tal de que coneguin amb profunditat els materials lliurats, així com les especificacions constructives, tècniques i les característiques del circuit.
Exposició i Som Mobilitat
En paral·lel al campionat, enguany s’ha organitzat una mostra de vehicles elèctrics que aporten les marques col·laboradores Citroën, Kia, Lexus, Nissan, Renault i Rotwild al mateix Recinte Firal, entre les 16h i les 19 hores. I a les 17.30h, el fundador i coordinador de Som Mobilitat, Arnau Vilardell, donarà a conèixer la feina d’aquesta cooperativa que promociona l’ús compartit del vehicle elèctric.