Les tendències i els gustos a la moda fluctuen constantment, el que triomfa a Dinamarca pot ser odiat pel mercat portuguès. Malgrat això moltes marques de roba segueixen distribuint els seus productes sota un mateix estàndard. N'Ivan Abad i en LluísClavell proposen una alternativa participativa amb la seva app Wemuse, a través de la qual es pot establir un feedback constant entre les botigues i l'empresa.
Wemuse, desenvolupada per Juniper Barcenolna S.L., és una aplicació mòbil que neix de l'experiència professional dels seus creadors al món de la moda. Els fundadors de Wemuse es van conèixer estudiant un màster l'any 2014 i han fusionat el seu bagatge professional en aquesta app. Ivan Abad té més 15 anys d'experiència en les àrees de retail internacional i gestió de productes a Mango, i Lluís Clavell ha treballat en el sector startup tecnològic i, anteriorment, en el sector farmacèutic.
"Ens trobàvem amb els responsables d'una botiga i ens deien que era una pena que no s'haguessin enviat més unitats d'una peça que es venia molt bé o al contrari, massa unitats d'un article que no tenia sortida al mercat local", ens ha explicat Lluís Clavell, CEO i co-fundador de Wemuse.
"Qualsevol empresa que vulgui tenir 'feedback' pot fer servir la nostra aplicació"
A partir d'aquesta experiència Abad i Clavell van trobar la necessitat de facilitar una comunicació constant entre les empreses i les seves botigues per tal d'adaptar les seves vendes a les necessitats i les tendències dels mercats locals. Aquesta aplicació s'enfoca en especial cap a les empreses, principalment de moda, que tenen un gran nombre botigues arreu del món o de l'Estat i amb equips de més de 50 persones, per les que els canals tradicionals de comunicació queden obsolets. Tot i això, Clavell remarca que "qualsevol empresa que vulgui tenir feedback pot fer servir la nostra aplicació".
La interacció com a base
El format de Wemuse és el d'una aplicació B2B on es venen les llicències d'ús als usuaris. Actualment, la venda de llicències comença amb un mínim de 50 usuaris, amb un cost de set euros al més per usuari, però les tarifes es van adaptant segons el volum de treballadors de l'empresa fins a arribar a la "tarifa plana" en la que l'empresa paga 3.000 euros i pot distribuir llicències de l'app de forma il·limitada.
Els usuaris de Wemuse tenen diverses formes de rebre feedback sobre els seus productes. Lluís Clavell en destaca principalment dues. Per una banda la funció que permet als treballadors valorar els productes que tenen o tindran a la seva botiga. Aquesta funció permet a l'empresa recollir informació sobre el tipus de producte que millor es ven a cada botiga.
Un altre dels espais de participació que ofereix l'app són les preguntes als usuaris en format "choose one", el qual dona a escollir entre dos productes similars. Aquesta funció permet veure quin és el tipus de productes que els administradors de les botigues creuen que tindrà més sortida. Clavell fonamenta aquesta opció de l'app en la teoria de la saviesa compartida la qual "demostra que és millor tenir moltes opinions d'un gran grup de gent del teu equip que no l'opinió d'un o dos experts". Clavell afegeix que d'aquesta manera els treballadors se senten més partíceps de les decisions comercials de l'empresa i perceben el producte que venen de forma més propera.
Pròxima parada: Colòmbia
Wemuse es va presentar al mercat el gener d'aquest 2019, des d'aleshores ha anat sumant clients i el mes que ve aterrarà al mercat colombià on han fet una aliança estratègica amb un partner local que els està ajudant a establir-se al nou mercat. L'empresa també es planteja augmentar la seva presència a altres països llatinoamericans.
L'empresa estima que tancarà el seu primer any amb uns 17.000 euros de facturación i ja té present els plants de multiplicar per tres els seus clients de cara al 2020. Actualment també es troba en dos programes d'incubació per stratups a Lanzadera, impulsat per Juan Roig, i a BCN Tech City.