D'una petita eina interna per gestionar les vacances a donar servei a més de 4.000 empreses de tot tipus de sectors i mides. Aquell programa que avui s'anomena Woffu ha esdevingut la principal activitat de Miguel Fresneda, un emprenedor en sèrie que ofereix una arma als departaments de recursos humans en la batalla de la digitalització. Woffu és un software as a service especialitzat en la gestió de les vacances, absències, presència i gestió documental dels empleats.
La majoria de pimes normalment fan servir fulls de càlcul per gestionar tota aquesta casuística, per això Woffu ofereix un programari col·laboratiu al núvol en què els empleats demanen, els responsables accepten i els treballadors de recursos humans, "en comptes de picar la informació dels correus electrònics a un Excel, ho tenen tot live", explica Miguel Fresneda. Una idea que respon a fer la vida més fàcil a les empreses: "Work off, fun for you", diu el fundador de la companyia.
Fàcil, intuïtiu
Cada empleat d'una empresa pot connectar-s'hi amb el seu usuari i "a partir d'aquí tot és molt intuïtiu", afirma. L'eina s'adapta a tota la casuística dels centenars de convenis col·lectius que existeixen: "Tenim mig miler de clients de totes les mides i sectors, creem calendaris, convenis i horaris per tothom". Tota la casuística a Catalunya està coberta: "Dies laborables, naturals, caducitat de dies, tot és configurable amb molta facilitat i no requereix formació pels empleats".
La plataforma és present en la majoria dels països de parla hispana, a més de Brasil
Entre els seus clients hi ha startups com Wuaki.tv, Captio, Cornerjob i Doctoralia o grans empreses com el Grupo Godó, Findus, Kellogg's o el Grup Julià, entres moltes d'altres. Avui dia la plataforma compta en total amb 4.000 empreses registrades a tot el món i més de 21.000 usuaris actius.
Cada empresa afegeix els seus empleats i Woffu treballa per adaptar els calendaris a les necessitats de la companyia, si és que n'hi ha. "I amb 15 dies de prova sense cost", diu. El model de negoci de la plataforma és de pagament per ús amb plans que s'emmotllen a les necessitats de cada empresa.
Woffu es troba ara en un procés d'internacionalització i per això treballen en els petits detalls legislatius de cada país. La plataforma és present en la majoria dels països de parla hispana, a més del Brasil.
Una eina interna, un negoci
Woffu va ser creada el 2015 pels emprenedors Miguel Fresneda i Víctor Pérez. Ambdós feien feina a l'empresa de Fresneda, Midatel Tecnologia, que havia fundat cap a l'any 2005 juntament amb en David Díaz. Es dedicaven al disseny web i només comptaven amb 15 empleats. "Vam crear un petit software per gestionar les vacances en comptes de fer servir emails, després alguns clients nostres el van voler fer servir, com Doctoralia o Clinic Point", relata. Les empreses van trobar el programari molt útil. Per aquest motiu van decidir fer-lo accessible al núvol i oferir-lo com a SaaS. El producte va prendre prou entitat que ja representa la seva activitat principal: "Woffu s'ha menjat fins i tot Midatel Tecnologia".
Durant aquests dos anys de vida, els fundadors de la startup han visitat més de 700 directors de Recursos Humans "que ens han convertit en experts en temes laborals i ens han educat per millorar el programa".
Fresneda és doctor en Administració d'Empreses per la Universitat de Barcelona, està llicenciat en Dret i Administració i Direcció d'Empreses, Ciències Econòmiques i Financeres, és diplomat en Ciències empresarials i també és professor de màster. I era el 50% de Midatel, juntament amb Díaz, la part més tècnica, que va marxar a Doctoralia.
Woffu tancarà l'excercici amb una facturació un 400% més que l'any anterior i ja busca una ronda d'un milió d'euros
"Des que vam sortir al mercat no hem parat de créixer, no hem parat de vendre", exclama. En un principi només oferien la gestió de les vacances, després van afegir les absències, presència i gestió documental: "Anem cap a una solució integral pel departament de Recursos Humans", diu Fresneda.
L'any que van llançar l'aplicació ja van facturar 210.000 euros. Woffu ha tancat aquest últim exercici 2017 amb una facturació de 375.000 euros. Aquesta xifra representa un increment del 400% respecte de l'any anterior. Per a aquest any 2018 calcula doblar la facturació i arribar als 800.000 euros.
La startup preveu assolir el break-even per Setmana Santa de l'any 2018. I també preveu tancar una ronda de finançament d'un milió d'euros, uns recursos que destinarà al seu perfeccionament tecnològic. La startup ara compta amb 12 treballadors i amb la ronda ampliaran la plantilla.
Amb la ronda, l'empresa espera enfortir la seva presència a l'Argentina i Mèxic i continuar amb la seva estratègia internacional "cap al segon semestre de l'any". Alhora, la companyia s'iniciarà en el desenvolupament del canal de distribuïdors.