• Wonderbox, la caixa dels somnis

Wonderbox, la caixa dels somnis

La companyia francesa de cofres d'experiència assoleix el lideratge del sector a Espanya amb 800.000 unitats venudes el 2014

Bertile Burel i Jame Blouzard van fundar Wonderbox l'any 2005
Bertile Burel i Jame Blouzard van fundar Wonderbox l'any 2005
Pau Garcia Fuster
05 de Gener de 2016
L'any 2005 Bertile Burel i James Blouzard van tornar a França després de la seva lluna de mel voltant pel món. S'acostava el Nadal, no tenien feina i la bogeria col·lectiva per comprar regals els va animar a crear la seva pròpia empresa. "Volíem que la gent pogués fer regals amb experiències com les que havíem tingut viatjant", explica Bertile Burel a VIA Empresa.

Així naixia Wonderbox, que el 2014, amb la seva quarantena de cofres, ja va liderar el sector a Espanya amb una quota de mercat propera al 30%, més de 800.000 cofres venuts i una facturació de més de 19 milions d'euros.

L'experiència de l'experiència
Segons les dades de l'estudi quantitatiu d'Action Plus, un 76% dels compradors de cofres d'experiències a Espanya són dones, la majoria menors de 35 anys. Compren els cofres per regalar, en un 41% dels casos, als seus pares; amb un tiquet mitjà superior als 80 euros.

Burel explica que la diferència principal de Wonderbox amb altres empreses del sector és "haver treballat molt sobre la qualitat dels serveis que oferim. El més important és tenir moltes opcions dins de cada cofre per poder tenir disponibilitat i no necessitar anar gaire lluny d'on vius". La fundadora de l'empresa, que porta diversos anys vivint a Barcelona, explica que han dissenyat un sistema de puntuació dels proveïdors per tal de quedar-se amb els millors. "Tenim 95% de satisfacció, una dada vital en el sector serveis", apunta.

La bona relació amb els proveïdors d'experiències és clau en aquest mercat, i Burel destaca que el primer que cal fer per mantenir-la és pagar-los a temps. "No treballen a canvi de res, i se'ls ha de pagar al dia. Paguem cada dues setmanes, és molt ràpid. Gairebé no tenen temps d'enviar-nos el cupó que ja els hem pagat", assegura.

A més a més, una part dels més de 200 col·laboradors de Wonderbox es dedica precisament a mantenir una bona relació amb els proveïdors. "Els truquen i els van a veure sovint. També fem festes on els convidem cada any, i quan tenim un comentari al web li enviem al proveïdor perquè sàpiga què pensen els clients sobre ells i puguin millorar el servei o celebrar que és bo", relata la fundadora de l'empresa.

Un mercat nadalenc
Pràcticament la meitat de les vendes de cofres d'experiències es produeixen durant el Nadal. "És un moment molt important per nosaltres perquè és complicat fugir de l'estacionalitat. En cap altre moment de l'any es fan tants regals com per Nadal", evidencia Burel. "Cada dia hi ha aniversaris i festes, però és normal que venguem més durant el Nadal, no podem anar en contra d'això", assegura.



Les escapades de cap de setmana als hotels són les experiències amb més sortida. "És una experiència de llibertat i a la gent li agrada sortir i fugir de la rutina", indica Burel; que constata com els productes d'aventura són els que costen més de vendre. "A la gent li fa més por llançar-se en paracaigudes", ironitza Burel.

Enmig del fervor de compres nadalenques, diferenciar-se de la competència és clau perquè el comprador distingeixi la marca. "El més essencial és el disseny del cofre, que és negre. Dins i fora de la caixa intentem fer evident que som realitzadors de somnis", diu Bertile Burel.

El màrqueting i la publicitat també són importants en aquest aspecte, un camp que Wonderbox ha treballat amb insistència des del 2000 amb diverses campanyes a la televisió i a la premsa escrita.