• "Anunciar-te a la tele és matar mosques a canonades"

"Anunciar-te a la tele és matar mosques a canonades"

El CEO de Deporvillage, Xavier Pladellorens, va emprendre un ecommerce del triatló amb 35 anys i augura que tot tendeix a la concentració

El cofundador de Deporvillage, Xavier Pladellorens, al centre logístic de Sallent | ACN
El cofundador de Deporvillage, Xavier Pladellorens, al centre logístic de Sallent | ACN
Barcelona
05 d'Abril de 2018

Casualitat o no, el First Tuesday amb Deporvillage se celebra en nit de Champions League. Però, la companyia fundada i capitanejada per Xavier Pladellorens no es dedica a vendre futbol sinó material esportiu de triatló (ciclisme, running i natació) a través d'una botiga online. "La meva història no és la del típic emprenedor jove de pel·lícula nord-americana", assegura. Però, com si es tractés d'un famós, la seva empresa ja patrocina La Vuelta d'Espanya i s'anuncia a les televisions en prime time del Tour de França o el Giro d'Itàlia. Davant l'atenta mirada de Carlos Blanco que és inversor del ecommerce esportiu, el CEO augura que el "futur passa per la concentració".

Pladellorens: "Em vaig adonar que als 35 anys també es pot emprendre"

De formació enginyer industrial, Pladellorens va emprendre després d'haver posat els fonaments del supermercat online. Al seu currículum hi figuren grans empreses com PwC, Condis, Caprabo o eDreams. Va ser precisament el comparador de vols i hotels qui el va fer enlairar: "Vaig experimentar de primera mà l'ecosistema startup a través d'eDreams i en aquell moment, em vaig adonar que als 35 anys també es pot emprendre". Un cop va notar el cuquet, res va ser suficient per fer-li desaparèixer. Ni un bon sou, ni la hipoteca, ni la família. Així de fàcil: "Si vols emprendre, emprens". 

Televisió, a canonades

Amb una idea i una aportació inicial de 105.000 euros dels fundadors, Deporvillage va començar a córrer el 2011. Tot i que pocs experts recomanen emprendre amb l'entorn de confiança, Pladellorens va desafiar les lleis de l'emprenedoria i s'hi va llançar de cap amb dos amics més. "És el típic cas de llibre, un em va sortir bé i l'altre malament però gràcies al pacte de socis, l'empresa segueix existent". El tercer amic en discòrdia es manté com a accionista minoritari. "Ara tot està molt més estudiat, abans es montaven les empreses d'una forma molt informal", afegeix. 

Deporvillage

El First Tuesday d'abril ha tingut Deporvillage com a convidat | VC

Després d'aixecar 300.000 euros sota la tutela de SeedRocket i donar entrada a diferents grans inversors de la talla de Mediaset a canvi de set milions d'euros més, el projecte va anar agafant volada i impacte gràcies al media for equity (mitjans de comunicació a canvi d'accions).

Pladellorens: "La publicitat a la televisió no costa allò que val"

Tot i que Pladellorens assumeix que era necessari fer-ho per una qüestió de prestigi de cara als inversors i de presència a les principals competicions de ciclisme d'Espanya, França o Itàlia, també alerta que "la publicitat a la televisió no costa allò que val". I encara menys si es té en compte que només un 5% de les persones que veuen els anuncis de Deporvillage són potencials clients seus. El CEO en té prou amb una expressió per deixar-ho del tot clar: "És matar mosques a canonades".

Es busca botiguer (físic)

"Per a més d'un 90% dels emprenedors en ecommerce, el més complicat és el màrqueting online", assegura Blanco. Però, Pladellorens té molt clar el DAFO del seu negoci: el màrqueting online, l'última milla i la gestió de l'estoc. Ell és un expert en el primer, té controlat el segon i li preocupa el tercer. De fet, no descarta obrir una botiga en format outlet per donar sortida al estoc sobrant i fer marca. Per què no ho ha fet fins ara? "És la nostra assignatura pendent però ens falta el partner". Així doncs, es busca botiguer físic per a un ecommerce esportiu.

Alhora, Deporvillage tampoc té magatzem propi sinó que en subcontracta un a Sallent (Manresa) on hi treballen 50 persones també subcontractades. Pladellorens tampoc descarta que Deporvillage acabi sent absorbida. I és que segons el seu CEO, "ha d'acabar formant part d'un grup gran". Mentrestant, la companyia ha tancat el 2017 amb una facturació de 35 milions d'euros, un 60% més, i el tiquet mitjà és de 80 euros amb un marge mitjà del 30%. Per aquest any, preveu moure's entre els 45 i els 50 milions d'euros.

"L'ecommerce és molt global però també molt local", assegura. Precisament per això, Pladellorens aposta per reforçar el lideratge i la verticalitat tant en esports com en països. I la televisió, a canonades.