• Youdrop, l'Instagram del teu barri

Youdrop, l'Instagram del teu barri

La plataforma fundada per Daniel Simón i Pablo Abram permet conèixer persones, esdeveniments i comerços amb geolocalització

Els fundadors de Youdrop, Daniel Simón i Pablo Abram, van triomfar al BizMarathon. | Cedida
Els fundadors de Youdrop, Daniel Simón i Pablo Abram, van triomfar al BizMarathon. | Cedida
Victor Costa
Exdirector de VIA Empresa
Barcelona
04 d'Octubre de 2018

Youdrop pensa en gran, però sense deixar de tocar mai de peus al barri. Després d'una estada a Londres, la startup fundada per Daniel Simón i Pablo Abram va néixer l'estiu de 2016 per convertir-se en "l'Instagram geolocalitzat de Barcelona". Tant pels usuaris com pels petits comerços. Però més enllà de la xarxa social de moda, Youdrop també té un aire a Pokémon Go, Tinder i vol créixer "al ritme de Glovo".

 

Tot va començar amb una declaració de vida: "No volem caps sinó desenvolupar la nostra pròpia empresa". Així que van intentar fer l'antítesi de Pokémon Go però no va funcionar i com a bon tàndem d'emprenedors de més de 30 anys i amb carrera econòmica es van reinventar pràcticament al minut amb 10.000 euros per cap i 15.000 euros més de Friends, Family and Fools (FFF).  

Simón: "Volem reconnectar la societat i que siguis una persona feliç, sociable i capaç de gaudir del teu barri"

"Youdrop és la plataforma que permet conèixer persones, llocs i esdeveniments del teu entorn més pròxim", explica Simón. D'aquesta forma, l'usuari pot compartir fotografies i vídeos de forma geolocalitzada en un mapa i aquesta informació la poden veure tant coneguts com desconeguts que estiguin a prop seu. 

 

Pà barceloní i 'likes' a Hawaii

"Pots tenir molts likes però sovint són de gent que no et creuaràs mai. Volem reconnectar la societat i que siguis una persona feliç, sociable i capaç de gaudir del teu barri", afegeix. La segona versió no només vol fer feliç a les persones sinó també als negocis de barri que tenen poca visibilitat i dificultats per competir amb les grans superfícies.

Segons un estudi intern de la startup, el 87% dels petits comerços fan ús de les xarxes socials però un 55% consideren que són del tot ineficients. L'exemple és prou clar: "Un forn de pa pot publicar una fotografia a Instagram i tenir likes a Hawaii però els hawaians no vindran a comprar el pa aquí". 

Simón: "Un forn de pa pot publicar una fotografia a Instagram i tenir 'likes' a Hawaii però els hawaians no vindran a comprar el pa aquí"

Youdrop té una plantilla de sis persones, entre les quals s'inclouen programadors i dissenyadors, i compta amb l'assessorament i el suport de Barcelona Activa i Explorer de Banco Santander. Sense estar facturant, van quedar segons al BizMarathon d'ara fa un any i ho recorden com si fos ahir: "Vam sortir d'allà carregats d'autoestima". El rellotge no s'atura però ells guarden la fotografia com un tresor molt preuat. 

Un gol pel finançament

Actualment, la startup amb seu a l'Almogàvers Business Factory té un producte mínim viable (MVP) testejat, validat i amb ganes d'escalar i menjar-se el mercat de la mà de la seva comunitat. Sense massa inversió en capital, les primeres descàrregues ja són una realitat. Tant és així que fins i tot el futbolista del Betis Cristian Tello se'n fa ressò a les seves xarxes socials.

El futbolista Cristian Tello promocionant Youdrop. | Cedida

El futbolista Cristian Tello promocionant Youdrop. | Cedida

Tot i que ja compten amb els primers patrocinis de petits comerços i promocionen esdeveniments esportius i populars festes locals com el Row i el Brunch, Youdrop pensa en gran i busca finançament tant a Barcelona Activa com a Esade Ban o qualsevol altre bressol de l'emprenedoria. Alhora, també estan treballant amb crowdfunding

Simón: "A veure si a Mark Zuckerberg li agrada la nostra idea"

La majoria de grans empreses tendeixen a la geolocalització i això, segons Simón, és bo perquè valida la seva idea però també és perillós perquè els pot acabar fent fora del mercat... "No ens espanta", crida als quatre vents. La competència hi és, per exemple a Itàlia, però la llista d'objectius és ambiciosa: "L'italià no em preocupa, ell fa la seva feina a Itàlia i jo aquí i quan poguem créixer ens ajuntarem i dominarem Europa" i "A veure si a Mark Zuckerberg li agrada la nostra idea".

A tot plegat, la marca Barcelona també juga com a "ciutat puntera de l'emprenedoria a Europa" i com a ciutat de somnis. En el cas de Youdrop el somni és viure la ciutat, la seva gent i els seus comerços, amb realitat virtual- De barri a barri, amb més amistats i menys likes perquè com reivindica el fundador de l'Institut 5 Fars, Ferran Ramón-Cortés, "la gent que té millors relacions és més feliç i viu més".