"Nosaltres el que realment volem és que la gent es conegui i d'aquí surtin les relacions per fer negocis i aconseguir bons resultats"; assegura María Benjumea, presidenta de Spain Startup i organitzadora del South Summit, la fira internacional per a emprenedors que se celebra del 5 al 7 d'octubre a Madrid.
Més de 12.000 persones passaran aquests tres dies per La N@ve, el nou escenari de la cinquena edició del South Summit, que enguany compta amb més de 150 inversors internacionals amb una cartera d'inversió de més de 20.000 milions de dòlars i 430 ponents.
Benjumea aposta per promoure la relació entre startups i grans corporacions, "una relació que no és una integració i que ha de servir perquè ambdós jugadors trobin models de negocis rendibles i duradors".
Enguany hi ha més ponents internacionals; el perfil de les startups també s'ha internacionalitzat?
Sí! Tenim a Niklas Zennström, cofundador de Skype i creador del fons d'inversió Atomico; a Allen Blue, cofundador, Linkedin, que s'acaba de vendre per 26.000 milions de dòlars; a Jim McKelvey, cofundador de Square, o a Dave McClure, fundador de 500 Startups! De les 100 startups finalistes, el 40% són de fora. L'ecosistema del South Summit és ideal per a les startups, els inversors i les grans corporacions, que són el gran jugador a la recerca d'innovació a través de les startups.
Com és la relació entre aquestes grans empreses i les startups?
Aquesta relació és la nostra gran aposta. El món de les oportunitats ve de la mà de les corporacions perquè vivim en un món que es mou a gran velocitat, on hem vist caure grans empreses perquè no poden innovar a la mateixa velocitat. El 2013, quan parlàvem dels emprenedors a les grans corporacions, em derivaven als departaments de RSC i jo els hi deia que no estava demanant ajuda, que havien d'entendre que els interessava conèixer l'ecosistema emprenedor per millorar el seu negoci. Ara les grans companyies ja han entès que junts, poden fer un gran partner.
És una relació imprescindible i equitativa?
Jo sé què és que et compri una gran companyia, ho vaig viure amb Infloempleo; l'any 2006 vaig aprendre que quan vens el 51% de la companyia, vens la companyia a meitat de preu. Sempre aconsello als emprenedors que siguin molt freds a l'hora de vendre la seva companyia. Abans les grans empreses t'integraven dins de les estructures i això no funcionava. Ni era bo per a l'emprenedor ni per la companyia. Avui en dia aquesta relació ja és més equitativa. Les grans corporacions ja tenen una altra filosofia, han entès que això no va d'integracions.
Com funciona aquesta nova política d'intercanvi d'innovació a canvi de recursos?
La gran empresa necessita nous productes i innovació per competir amb Google, Amazon o Facebook, per exemple, jugadors que estan entrant al seu negoci. La startup necessita clients i recursos. La indústria financera per exemple està en total transformació, envoltada de nous jugadors que mai s'hauria imaginat.
Una de les queixes dels emprenedors és que no hi ha finançament per rondes intermèdies...
A Espanya hi ha molts diners. La capacitat inversora dels fons d'inversió que hi ha reunits aquests dies a Madrid sumen 20.000 milions de dòlars, és una barbaritat. El que sí que crec que és necessari és que les administracions facilitin la professionalització del finançament. És a dir, jo no puc demostrar que necessito diners amb els mateixos paràmetres que una gran empresa; no em poden valorar amb els mateixos criteris. No volem ajudes i subvencions, volem que professionalitzin un sistema que em sigui viable. Durant els primers anys d'una startup, fiscalment no em poden tractar de la mateixa manera; ni per l'IVA, ni per contractar, ni per a pagar... Necessitem que l'Administració incentivi fiscalment a les startups.
Més de 12.000 persones passaran aquests tres dies per La N@ve, el nou escenari de la cinquena edició del South Summit, que enguany compta amb més de 150 inversors internacionals amb una cartera d'inversió de més de 20.000 milions de dòlars i 430 ponents.
Benjumea aposta per promoure la relació entre startups i grans corporacions, "una relació que no és una integració i que ha de servir perquè ambdós jugadors trobin models de negocis rendibles i duradors".
Enguany hi ha més ponents internacionals; el perfil de les startups també s'ha internacionalitzat?
Sí! Tenim a Niklas Zennström, cofundador de Skype i creador del fons d'inversió Atomico; a Allen Blue, cofundador, Linkedin, que s'acaba de vendre per 26.000 milions de dòlars; a Jim McKelvey, cofundador de Square, o a Dave McClure, fundador de 500 Startups! De les 100 startups finalistes, el 40% són de fora. L'ecosistema del South Summit és ideal per a les startups, els inversors i les grans corporacions, que són el gran jugador a la recerca d'innovació a través de les startups.
Com és la relació entre aquestes grans empreses i les startups?
Aquesta relació és la nostra gran aposta. El món de les oportunitats ve de la mà de les corporacions perquè vivim en un món que es mou a gran velocitat, on hem vist caure grans empreses perquè no poden innovar a la mateixa velocitat. El 2013, quan parlàvem dels emprenedors a les grans corporacions, em derivaven als departaments de RSC i jo els hi deia que no estava demanant ajuda, que havien d'entendre que els interessava conèixer l'ecosistema emprenedor per millorar el seu negoci. Ara les grans companyies ja han entès que junts, poden fer un gran partner.
És una relació imprescindible i equitativa?
Jo sé què és que et compri una gran companyia, ho vaig viure amb Infloempleo; l'any 2006 vaig aprendre que quan vens el 51% de la companyia, vens la companyia a meitat de preu. Sempre aconsello als emprenedors que siguin molt freds a l'hora de vendre la seva companyia. Abans les grans empreses t'integraven dins de les estructures i això no funcionava. Ni era bo per a l'emprenedor ni per la companyia. Avui en dia aquesta relació ja és més equitativa. Les grans corporacions ja tenen una altra filosofia, han entès que això no va d'integracions.
Benjumea, durant la seva entrevista amb VIA Empresa. PGF |
Com funciona aquesta nova política d'intercanvi d'innovació a canvi de recursos?
La gran empresa necessita nous productes i innovació per competir amb Google, Amazon o Facebook, per exemple, jugadors que estan entrant al seu negoci. La startup necessita clients i recursos. La indústria financera per exemple està en total transformació, envoltada de nous jugadors que mai s'hauria imaginat.
Una de les queixes dels emprenedors és que no hi ha finançament per rondes intermèdies...
A Espanya hi ha molts diners. La capacitat inversora dels fons d'inversió que hi ha reunits aquests dies a Madrid sumen 20.000 milions de dòlars, és una barbaritat. El que sí que crec que és necessari és que les administracions facilitin la professionalització del finançament. És a dir, jo no puc demostrar que necessito diners amb els mateixos paràmetres que una gran empresa; no em poden valorar amb els mateixos criteris. No volem ajudes i subvencions, volem que professionalitzin un sistema que em sigui viable. Durant els primers anys d'una startup, fiscalment no em poden tractar de la mateixa manera; ni per l'IVA, ni per contractar, ni per a pagar... Necessitem que l'Administració incentivi fiscalment a les startups.
Inauguració de la trobada que se celebra aquests dies a Madrid. Cedida |
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.