El 80% del malbaratament d'aliments que es produeix a les cuines es deu a una mala gestió. Així de contundent és Eduard Pascual, cofundador de Caepia, el planner pels restaurants. Per això, ell i l’Esther Huélamo, els dos amb anys d’experiència en el sector de la restauració, van decidir crear una eina per solucionar aquest problema. Es tracta d’un software que permet millorar la gestió dels establiments i ajudar-los en la presa de decisions estratègiques.
Avui en dia, hi ha molta tecnologia orientada a la venda i també a la comptabilitat. No obstant això, “hi ha una capa al mig, la gestió de producte, on no existeixen eines ni metodologies que permetin millorar aquesta part dels restaurants de forma fàcil”, apunta Pascual. Amb aquesta problemàtica en ment i a partir de l’observació del mercat, Pascual i Huélamo van decidir aportar la seva experiència en el sector i crear una tecnologia que ajudés a reduir el malbaratament alimentari i incrementar els beneficis dels establiments a través d’una millor gestió.
Pascual: "Fins ara no hi havia eines que permetessin millorar la gestió de producte dels restaurants"
De moment, la startup, que es troba en fase de constitució, està realitzant una prova pilot en dues cadenes de restaurants, les quals tenen sis establiments cada una. “Els nostres clients són cadenes, ja que busquem locals amb una mica de volum de compres i de dades”, assenyala l’emprenedor.
Les receptes i els aliments, al núvol
Caepia és un programari amb funcionalitats offline i online, amb una tecnologia fàcil d’utilitzar i interconnectada a altres plataformes al núvol. D’aquesta manera, els gestors dels restaurants poden fer servir la tecnologia des de qualsevol dispositiu, en diferents moments i des de qualsevol lloc.
“A més, es tracta d’una eina dotada de contingut i actualitzada constantment”, apunta Huélamo. El software compta amb una base de dades que integra els productes dels proveïdors d’aliments i begudes amb els ingredients de les receptes del restaurant. Així, el restaurador pot disposar en tot moment dels costos dels plats, actualitzats segons els canvis que puguin donar-se en els catàlegs dels seus proveïdors.
L’eina també permet que quan el cuiner d’un restaurant fa la comanda dels aliments que necessita per telèfon al seu proveïdor, s’inclogui tota la llista de productes a la plataforma al núvol per comprovar després “si s’estan fent totes les comandes correctament o si s’estan demanant més aliments del que es necessiten”, explica Pascual.
Per tal d’utilitzar Caepia, els restauradors poden pagar una subscripció mensual amb un preu variable en funció de les funcionalitats que cada establiment necessiti. D’altra banda, els fundadors de Caepia també ofereixen una sèrie de serveis d’estudis de mercat i d’acompanyament i consultoria al sector.
La startup, que ha estat finalista dels premis Innofood organitzats per Barcelona Activa i Mercabarna, preveu llançar el producte al mercat a finals d’aquest any.