En Marc Guerrero i en Xavi Mallol estan treballant per crear un cervell. Aquest cervell ha d'ajudar el sector de l'hostaleria a ser millor. Guerrero i Mallol són enginyers informàtics i amb Delectatech proposen una plataforma d'eines per millorar la gestió dels restaurants.
Un cervell que aprèn del teu restaurant
Guerrero treballava en el sector del màrqueting per a grans cadenes hoteleres. En aquest context va notar que els pressupostos espectaculars dels grans hotels no estan a l'abast de qualsevol, "de fet hi ha molts negocis que ni es plantegen invertir en màrqueting online", indica l'emprenedor. En aquesta tessitura, Guerrero i Mallol van plantejar l'oportunitat de proporcionar eines al "germà petit dels grans hotels", és a dir, els restaurants.
"La idea era fer una aplicació que fos un assessor de màrqueting online per restaurants", expliquen els empresaris, que es van conèixer al curs Idees amb Futur de Barcelona Activa.
Actualment Delectatech ha evolucionat per oferir una varietat d'eines per tal que els restaurants puguin millorar no només en màrqueting, sinó en la seva pròpia gestió, cap a dins i cap a fora: gestió d'estoc, facturació, conformació d'un menú, creació d'un web, etc. Aquesta plataforma esdevindrà un robot anomenat delecta.me que aprèn sobre el negoci i el sector i pot fer recomanacions depenent del tipus de restaurant que l'empri: "L'eina arribarà a llegir crítiques de l'establiment i trobar tendències en el sector; si apareix el terme truita de cargols com a tendència, t'avisarà". Els dos emprenedors es troben en ple desenvolupament de tots els detalls d'aquesta plataforma que tindrà un prototip viable a principis de l'any vinent.
Aquest robot aglutina en una sola plataforma totes les eines operatives per a l'hostaleria que es troben dispersades actualment i que, segons els emprenedors, "són molt deficitàries".
Abans d'arribar fins aquí, en els quatre anys de vida d'aquesta empresa, Guerrero i Mallol han hagut de madurar el business plan que va sorgir del curs Idees amb futur. Es van instal·lar al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i es van llançar a buscar finançament. Enisa, una empresa pública –depenent del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de la Direcció general d'Indústria i de la Petita i Mitja Empresa– que, des de 1982, participa activament en el finançament de projectes empresarials viables i innovadors va donar el primer impuls a l'empresa.
Contacte amb el sector
A més, Delectatech ha signat un conveni de col·laboració amb la facultat d'hostaleria de la UAB per provar el seu robot en un entorn real: "La intenció és crear un laboratori per provar les aplicacions en el seu restaurant que, a més, està totalment obert a innovacions", apunten.
Les properes passes per a aquests dos emprenedors han de ser acabar de consolidar el seu projecte i llimar serrells. Delectatech ha rebut recentment el premi CVC Joves Emprenedors Innovadors 2015. A part de significar 10.000 euros en metàl·lic (van repartir el premi amb el segon classificat), un dels organitzadors del premi, CVC, els ha ofert assessorament amb el projecte. "Però potser, el més interessant d'aquest premi ha estat que CVC ens ha proposat reunirnos amb grans cadenes del seu portfoli per a implementar les nostres propostes, i aixó es una molt bona notícia", expliquen els emprenedors i afegeixen: "Ens hem de posar les piles".
Un cervell que aprèn del teu restaurant
Guerrero treballava en el sector del màrqueting per a grans cadenes hoteleres. En aquest context va notar que els pressupostos espectaculars dels grans hotels no estan a l'abast de qualsevol, "de fet hi ha molts negocis que ni es plantegen invertir en màrqueting online", indica l'emprenedor. En aquesta tessitura, Guerrero i Mallol van plantejar l'oportunitat de proporcionar eines al "germà petit dels grans hotels", és a dir, els restaurants.
"La idea era fer una aplicació que fos un assessor de màrqueting online per restaurants", expliquen els empresaris, que es van conèixer al curs Idees amb Futur de Barcelona Activa.
Actualment Delectatech ha evolucionat per oferir una varietat d'eines per tal que els restaurants puguin millorar no només en màrqueting, sinó en la seva pròpia gestió, cap a dins i cap a fora: gestió d'estoc, facturació, conformació d'un menú, creació d'un web, etc. Aquesta plataforma esdevindrà un robot anomenat delecta.me que aprèn sobre el negoci i el sector i pot fer recomanacions depenent del tipus de restaurant que l'empri: "L'eina arribarà a llegir crítiques de l'establiment i trobar tendències en el sector; si apareix el terme truita de cargols com a tendència, t'avisarà". Els dos emprenedors es troben en ple desenvolupament de tots els detalls d'aquesta plataforma que tindrà un prototip viable a principis de l'any vinent.
Aquest robot aglutina en una sola plataforma totes les eines operatives per a l'hostaleria que es troben dispersades actualment i que, segons els emprenedors, "són molt deficitàries".
Abans d'arribar fins aquí, en els quatre anys de vida d'aquesta empresa, Guerrero i Mallol han hagut de madurar el business plan que va sorgir del curs Idees amb futur. Es van instal·lar al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i es van llançar a buscar finançament. Enisa, una empresa pública –depenent del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de la Direcció general d'Indústria i de la Petita i Mitja Empresa– que, des de 1982, participa activament en el finançament de projectes empresarials viables i innovadors va donar el primer impuls a l'empresa.
Contacte amb el sector
A més, Delectatech ha signat un conveni de col·laboració amb la facultat d'hostaleria de la UAB per provar el seu robot en un entorn real: "La intenció és crear un laboratori per provar les aplicacions en el seu restaurant que, a més, està totalment obert a innovacions", apunten.
Les properes passes per a aquests dos emprenedors han de ser acabar de consolidar el seu projecte i llimar serrells. Delectatech ha rebut recentment el premi CVC Joves Emprenedors Innovadors 2015. A part de significar 10.000 euros en metàl·lic (van repartir el premi amb el segon classificat), un dels organitzadors del premi, CVC, els ha ofert assessorament amb el projecte. "Però potser, el més interessant d'aquest premi ha estat que CVC ens ha proposat reunirnos amb grans cadenes del seu portfoli per a implementar les nostres propostes, i aixó es una molt bona notícia", expliquen els emprenedors i afegeixen: "Ens hem de posar les piles".
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.