"Hero Bars és nutrició energètica saludable per l'esport", segons les mateixes paraules de Lourdes Torres, fundadora d'aquesta startup que vol desterrar les barretes energètiques industrials i els gels de la llista de la compra de tot esportista. Hero Bars proposa unes barres energètiques diferents i saludables fetes amb productes naturals i que, a diferència del sucre, donen energia de manera més duradora.
Un aliment "fastigós"
Quan va complir 40 anys, Torres va decidir prendre's un any sabàtic i començar a fer esport. Com qualsevol altra aficionada al running, aquesta emprenedora ha estat consumidora de les típiques i ensucrades barretes energètiques. Un aliment que ella considera "fastigós" i, a més, "molt poc saludable". Aquesta mare, esportista i emprenedora "no entenia res, tanta salut i tant d'esport i et fan menjar aquelles coses de goma?", bromeja.
Durant la preparació d'un Ironman, en un dels durs entrenaments en bicicleta per les costes del Garraf "va néixer el germen de què seria Hero Bars". Ella, que havia deixat la seva feina al seu càtering després de vint anys davant dels fogons, sabia que les barretes industrials amb sucre donen energia immediata, però al cap d'una estona es transforma en fatiga. "S'havia de fer quelcom!", exclama l'emprenedora. Va ser llavors quan va optar per fer la seva pròpia barreta energètica. Amb l'assessorament d'una nutricionista es va proposar crear el producte ideal. A més va introduir una novetat en el sector: va crear una barreta salada.
Després d'investigar i combinar "ingredients naturals, saludables i que aporten energia fresca i sostenible" va aconseguir una barreta que, a més de saborosa, era digestiva. La prova de foc va ser quan ella mateixa va provar les barretes en una competició: "Va funcionar, va ser genial i no vaig tenir manca d'energia en cap moment", diu la xef.
Després d'analitzar-la en uns laboratoris externs, la van començar a fer servir els socis del club d'Ironman: "S'hi van enganxar, va ser un èxit", explica. Hi havia demanda, hi havia mercat. Va muntar el web i produïa a casa seva. Les vendes -ja amb dos productes, una barra dolça i una salada- anaven bé i el projecte va començar a prendre cos.
El 2016 Torres es va apuntar a Barcelona Activa a un curs d'ecommerce. "Em vaig animar molt quan dos dels professors van oferir-me ser socis", relata Torres, que va constituir l'empresa al setembre d'aquell any. Ara, i després de trobar un productor, Hero Bars dóna feina a un total de sis persones.
Actualment Hero Bars consta de dues línies de productes -Everlasting i Energy Boost- amb tres barres i pròximament llançaran un nou producte que proporciona energia immediata per substituir els gels. Però la cosa no es queda aquí i de cara al futur ampliaran la cartera de productes per incloure batuts, smoothies, esmorzars, granules, snacks "per incloure la tendència del healthy food també al menjar per a esportistes".
Per fer tot això, renovar el web i iniciar la venda en botigues físiques -que començarà amb una prova pilot a Barcelona- cal finançament, així Hero Bars obrirà una ronda en els mesos vinents.
El sector, la indústria del sucre
Torres assegura que Hero Bars vol ser la barreta energètica saludable prèmium i per això cal ser honestos "i el mercat no ho és". Segons l'emprenedora, els productes que es venen actualment no són saludables "per uns moments crítics del cos" com són les curses extremes. El doctor Phil Maffetone -entrenador del medallista triatleta Mark Allen- va entrenar a Torres per fer el seu segon Ironman i la va contactar pel seu concepte innovador d'alimentació per esportistes. "Per a mi això va ser una gran experiència i una gran validació del concepte", diu Torres i lamenta que "la indústria no fa productes honestos perquè els que hi ha ja funcionen, perquè el sucre és molt barat".
"Volem crear una nova cultura en la forma d'entendre l'activitat física. Fer esport no és destruir-se. Tenir cura de la nostra salut per fer realitat els nostres reptes, per impossibles que puguin semblar", conclou Torres.
Un aliment "fastigós"
Quan va complir 40 anys, Torres va decidir prendre's un any sabàtic i començar a fer esport. Com qualsevol altra aficionada al running, aquesta emprenedora ha estat consumidora de les típiques i ensucrades barretes energètiques. Un aliment que ella considera "fastigós" i, a més, "molt poc saludable". Aquesta mare, esportista i emprenedora "no entenia res, tanta salut i tant d'esport i et fan menjar aquelles coses de goma?", bromeja.
Durant la preparació d'un Ironman, en un dels durs entrenaments en bicicleta per les costes del Garraf "va néixer el germen de què seria Hero Bars". Ella, que havia deixat la seva feina al seu càtering després de vint anys davant dels fogons, sabia que les barretes industrials amb sucre donen energia immediata, però al cap d'una estona es transforma en fatiga. "S'havia de fer quelcom!", exclama l'emprenedora. Va ser llavors quan va optar per fer la seva pròpia barreta energètica. Amb l'assessorament d'una nutricionista es va proposar crear el producte ideal. A més va introduir una novetat en el sector: va crear una barreta salada.
Després d'investigar i combinar "ingredients naturals, saludables i que aporten energia fresca i sostenible" va aconseguir una barreta que, a més de saborosa, era digestiva. La prova de foc va ser quan ella mateixa va provar les barretes en una competició: "Va funcionar, va ser genial i no vaig tenir manca d'energia en cap moment", diu la xef.
Després d'analitzar-la en uns laboratoris externs, la van començar a fer servir els socis del club d'Ironman: "S'hi van enganxar, va ser un èxit", explica. Hi havia demanda, hi havia mercat. Va muntar el web i produïa a casa seva. Les vendes -ja amb dos productes, una barra dolça i una salada- anaven bé i el projecte va començar a prendre cos.
El 2016 Torres es va apuntar a Barcelona Activa a un curs d'ecommerce. "Em vaig animar molt quan dos dels professors van oferir-me ser socis", relata Torres, que va constituir l'empresa al setembre d'aquell any. Ara, i després de trobar un productor, Hero Bars dóna feina a un total de sis persones.
Actualment Hero Bars consta de dues línies de productes -Everlasting i Energy Boost- amb tres barres i pròximament llançaran un nou producte que proporciona energia immediata per substituir els gels. Però la cosa no es queda aquí i de cara al futur ampliaran la cartera de productes per incloure batuts, smoothies, esmorzars, granules, snacks "per incloure la tendència del healthy food també al menjar per a esportistes".
Per fer tot això, renovar el web i iniciar la venda en botigues físiques -que començarà amb una prova pilot a Barcelona- cal finançament, així Hero Bars obrirà una ronda en els mesos vinents.
El sector, la indústria del sucre
Torres assegura que Hero Bars vol ser la barreta energètica saludable prèmium i per això cal ser honestos "i el mercat no ho és". Segons l'emprenedora, els productes que es venen actualment no són saludables "per uns moments crítics del cos" com són les curses extremes. El doctor Phil Maffetone -entrenador del medallista triatleta Mark Allen- va entrenar a Torres per fer el seu segon Ironman i la va contactar pel seu concepte innovador d'alimentació per esportistes. "Per a mi això va ser una gran experiència i una gran validació del concepte", diu Torres i lamenta que "la indústria no fa productes honestos perquè els que hi ha ja funcionen, perquè el sucre és molt barat".
"Volem crear una nova cultura en la forma d'entendre l'activitat física. Fer esport no és destruir-se. Tenir cura de la nostra salut per fer realitat els nostres reptes, per impossibles que puguin semblar", conclou Torres.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.