El Laboratori de Creativitat 360 serà un espai d'investigació en el camp audiovisual. El creen Telefónica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) adscrit a la UPC i el Parc Audiovisual de Catalunya, que pretenen desenvolupar-hi projectes d'entreteniment, ficció, publicitat o informació esportiva.
L'objectiu d'aquest laboratori és apropar universitat i empresa en la investigació en el camp audiovisual i generar idees centrades en les noves formes de consumir televisió, com les càmeres de gravació en 360 graus. Segons ha anunciat Telefónica a través d'un comunicat, el projecte s'emmarca en una assignatura que cursaran els alumnes de tercer i quart curs dels graus en Multimèdia, Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i Disseny, Animació i Art Digital del CITM.
El vídeo 360º centrarà bona part d'aquesta innovació. La tecnologia permet adoptar un punt de vista en primera persona per part de l'espectador, a més de proporcionar un grau d'immersió en el contingut desconegut fins ara. La fita és arribar als joves, mitjançant una oferta de continguts poc convencionals.
El laboratori es posarà en marxa al febrer del 2020. Es crearan sis equips formats per quatre persones cada un, que desenvoluparan projectes que seran després avaluats. Els treballs resultants podran presentar-se a Open Future, una acceleradora de startups de Telefónica.