L'antic Canòdrom de la Meridiana de Barcelona es convertirà en uns mesos en un nou Parc de Recerca Creativa. Segons informa l'Ajuntament de Barcelona, serà "un espai d'innovació i emprenedoria cultural per al talent i les indústries creatives". Al capdavant de la gestió del nou parc, peça clau en la redefinició del districte de Sant Andreu, hi haurà Incubio, cofundada per Simón Lee, que n'ha obtingut la concessió per un període de quatre anys.
Incubio és una entitat privada dedicada a facilitar als creatius arribar al mercat, i ha estat distingida com una de les tres incubadores especialitzades en Big Data més importants del món segons el portal de referència Dataconomy. El seu cofundador ha estat aquest dimecres el convidat dels CEOTalks que organitza Delvy Asesores mensualment l'Itnig.
"Em considero més un coemprenedor. Si un emprenedor és com un Don Quixot, un il·luminat que té una idea i lluita contra tothom per aconseguir-la, jo sóc més el Sancho Panza que l'ajuda en el que necessiti", es definia en el principi de la intervenció.
Lee compta amb una llarga trajectòria en el camp del disseny. "Vaig començar en una empresa de software, no existien aleshores els dissenyadors de productes associats a productes intangibles; i havia d'especificar el que els de màrqueting volien perquè els desenvolupadors ho poguessin dur a terme", recorda.
La influència dels videojocs
Després de cofundar una empresa de software per PDA's, Simón Lee es va endinsar en un camp que marcaria la seva trajectòria: el dels videojocs. Una llarga trajectòria a Digital Legends li ha permès conèixer a fons una indústria a l'alça a l'àrea de Barcelona, cada cop més ben posicionada en aquest camp. "El sector dels videojocs és molt passional, d'admiració cap a la indústria. És un entorn dur i competitiu perquè tot el que fas es qüestiona per tothom", assegura Lee.
Sobre l'estat de la indústria del videojoc a Catalunya, i especialment a Barcelona, Simón Lee es mostra satisfet de l'evolució, tot i que encara "hi ha dos o tres actors que gairebé copen tot el mercat i una munió de petites empreses que volen sobreviure".
Segons Lee, "dissenyar un videojoc no difereix molt de dissenyar un servei. Hem arribat a un moment que el disseny de producte no només ha de funcionar, ha d'emanar uns valors emotius i ha de molar".
La incubadora
"Les idees no valen res. Muten, evolucionen, tenen regressions. Si co creem una idea entre tots, serà una mica millor". Amb aquesta filosofia va néixer Incubio, que de la mà de l'espai ofert per Barcelona Activa s'ha convertit en un referent per "ajudar els emprenedors a fer realitat les seves idees".
El seu cofundador confessa que "ens fiquem molt a la cuina de les start-ups, i treballem tots junts". D'aquesta manera, "de forma natural han anat venint nous projectes i vam generar una capa de serveis que dóna suport a aquests emprenedors".
Per Simón Lee, "el procés d'incubació és una manera de millorar el que hi ha, d'elevar-ho a un nivell d'empresa o producte". Assegura que normalment "la gent que entra a incubació no té ni idea de negoci, de legal o de finances. Són persones molt orientades al producte".
A l'hora de valorar els projectes que entren a Incubio, Lee destaca sobretot "la passió". Al voltant de la passió hi ha l'ambició, "que sovint la trobo a faltar a Barcelona o a Espanya", lamenta. Finalment, explica que també valoren la "capacitat d'execució i adaptabilitat. Ens hem d'acostumar a situacions canviants constantment".
Game BCN, acompanyant els creadors de videojocs
Recentment, Simón Lee també ha posat en marxa Game BCN, una incubadora orientada al sector dels videojocs que "acompanya els joves des que acaben la formació acadèmica fins que arriben a l'empresa", defineix.
Game BCN funciona en dues fases diferenciades: una primera d'incubació on vénen equips i és purament fundacional. "Oferim espai d'oficina, formació, mentorització, una beca econòmica. I tot això gratis. Només exigim focus absolut al procés d'incubació", relata Lee. Són quatre mesos d'incubació fins al Demo Day. "Allà vénen inversors, publishers, estudis de videojocs, etc. Després d'aquest dia els tres millors rebran inversió sobre el capital i seguiran el procés d'acceleració", explica.
Incubio és una entitat privada dedicada a facilitar als creatius arribar al mercat, i ha estat distingida com una de les tres incubadores especialitzades en Big Data més importants del món segons el portal de referència Dataconomy. El seu cofundador ha estat aquest dimecres el convidat dels CEOTalks que organitza Delvy Asesores mensualment l'Itnig.
"Em considero més un coemprenedor. Si un emprenedor és com un Don Quixot, un il·luminat que té una idea i lluita contra tothom per aconseguir-la, jo sóc més el Sancho Panza que l'ajuda en el que necessiti", es definia en el principi de la intervenció.
Lee compta amb una llarga trajectòria en el camp del disseny. "Vaig començar en una empresa de software, no existien aleshores els dissenyadors de productes associats a productes intangibles; i havia d'especificar el que els de màrqueting volien perquè els desenvolupadors ho poguessin dur a terme", recorda.
La influència dels videojocs
Després de cofundar una empresa de software per PDA's, Simón Lee es va endinsar en un camp que marcaria la seva trajectòria: el dels videojocs. Una llarga trajectòria a Digital Legends li ha permès conèixer a fons una indústria a l'alça a l'àrea de Barcelona, cada cop més ben posicionada en aquest camp. "El sector dels videojocs és molt passional, d'admiració cap a la indústria. És un entorn dur i competitiu perquè tot el que fas es qüestiona per tothom", assegura Lee.
Sobre l'estat de la indústria del videojoc a Catalunya, i especialment a Barcelona, Simón Lee es mostra satisfet de l'evolució, tot i que encara "hi ha dos o tres actors que gairebé copen tot el mercat i una munió de petites empreses que volen sobreviure".
Segons Lee, "dissenyar un videojoc no difereix molt de dissenyar un servei. Hem arribat a un moment que el disseny de producte no només ha de funcionar, ha d'emanar uns valors emotius i ha de molar".
La incubadora
"Les idees no valen res. Muten, evolucionen, tenen regressions. Si co creem una idea entre tots, serà una mica millor". Amb aquesta filosofia va néixer Incubio, que de la mà de l'espai ofert per Barcelona Activa s'ha convertit en un referent per "ajudar els emprenedors a fer realitat les seves idees".
El seu cofundador confessa que "ens fiquem molt a la cuina de les start-ups, i treballem tots junts". D'aquesta manera, "de forma natural han anat venint nous projectes i vam generar una capa de serveis que dóna suport a aquests emprenedors".
Per Simón Lee, "el procés d'incubació és una manera de millorar el que hi ha, d'elevar-ho a un nivell d'empresa o producte". Assegura que normalment "la gent que entra a incubació no té ni idea de negoci, de legal o de finances. Són persones molt orientades al producte".
A l'hora de valorar els projectes que entren a Incubio, Lee destaca sobretot "la passió". Al voltant de la passió hi ha l'ambició, "que sovint la trobo a faltar a Barcelona o a Espanya", lamenta. Finalment, explica que també valoren la "capacitat d'execució i adaptabilitat. Ens hem d'acostumar a situacions canviants constantment".
Game BCN, acompanyant els creadors de videojocs
Recentment, Simón Lee també ha posat en marxa Game BCN, una incubadora orientada al sector dels videojocs que "acompanya els joves des que acaben la formació acadèmica fins que arriben a l'empresa", defineix.
Game BCN funciona en dues fases diferenciades: una primera d'incubació on vénen equips i és purament fundacional. "Oferim espai d'oficina, formació, mentorització, una beca econòmica. I tot això gratis. Només exigim focus absolut al procés d'incubació", relata Lee. Són quatre mesos d'incubació fins al Demo Day. "Allà vénen inversors, publishers, estudis de videojocs, etc. Després d'aquest dia els tres millors rebran inversió sobre el capital i seguiran el procés d'acceleració", explica.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.