Menorca Millennials consolida la segona edició amb més de 200 reunions entre startups i inversors

La primera desaceleradora mundial de startups reuneix els 20 millors 'second time entrepreneurs' d'arreu del món

Menorca Millennials, la primera desaceleradora mundial de startups, ha tancat aquest dimecres la seva segona edició amb la consolidació d'una comunitat internacional d'emprenedors, experts i venture capitals. Durant 15 dies, les 20 startups participants liderades per second time entrepreneurs de tot el món han realitzat un total de 550 reunions personalitzades amb experts, de les quals, 200 han estat amb venture capitalists, que s'han desplaçat a l'illa per conèixer personalment a les startups i conviure amb elles en un entorn únic sense soroll mental.

Menorca Millennials consolida així el mètode de conèixer en profunditat als equips que hi ha darrere de cada companyia, valorar in situ les seves habilitats i accelerar inversions. Marcos Martín i Ricard Garriga, cofundadors de Menorca Millennials, destaquen l'èxit d'aquesta segona edició: "La innovació de Menorca Millennials, centrada a conèixer en profunditat als equips ha validat el seu èxit. L'entorn maximitza el talent dels emprenedors i els posa a l'abast d'experts i venture capitals. D'aquesta manera es maximitzen les oportunitats per a tots els agents".

Les 20 startups participants en aquesta segona edición provenen d'Espanya, els Estats Units, Finlàndia, Brasil, Països Baixos, Xina, Regne Unit i Canadà, i els sectors que representen són el Fintech, amb solucions que incorporen tecnología blockchain; el de la salut, amb aplicacions tecnològiques que faciliten l'accés a consultes mèdiques, cómanera i assequible a consultes mèdiques o el de l'eficiència energètica, amb propostes com una e-shower que redueix notablement el consum d'aigua.



'Mentoring' amb xancletes i banyador
Menorca Millennials ha comptat amb figures destacades com Patrick Morselli, qui va dirigir l'expansió d'Uber a Amèrica Llatina i forma part de l'equip de WeWork; Martin Varsavsky, fundador de Prelude Fertility, de Fon i de Jazztel; Borja Escalada, fundador de Vector Quatre i soci dels fons d'inversió Diamond Partners i Balam Fund; John Keagy, fundador de 13 empreses; Bruno Giussani, director europeu de TEDGlobal; Brett Bruen, exdirector de Global Engagement de la Casa Blanca, i responsable de comunicació de crisis i de programes de diplomàcia); Mario Alonso Puig, doctor i diplomat a Harvard University Medical SchoolBoston; Paul Ford, vicepresident de SendGrid, que prepara la sortida a borsa; i Charlie Taibi, COO de UnCollege, entre molts altres.

Totes aquestes figures s'han reunit amb les startups i els han aportat les claus per escalar les seves empreses. John Keagy, per exemple, ha destacat la necessitat de plantejar de forma clara un model de negoci i un pla financer: "Qualsevol empresari ha d'invertir a estudiar el seu model financer. Les companyies han de tenir en compte els costos d'adquisició de clients versus el valor del cicle i vida d'aquests clients".

Martin Varsavsky destaca el valor d'impulsar programes com Menorca Millennials: "Emprendre és car emocionalment, hi ha un moment solitari en el qual tens la sensació que la gent no creu en tu. Per això projectes com Menorca Millennials són tan positius, perquè uneix en un entorn únic als emprenedors".

Les startups han participat en un procés de desacceleració complet, orquestrat també al voltant de workshops inspiracionals i en activitats que els han permès apropar-se d'una forma diferent a experts i inversors. Treballar la gestió del caos a través d'una experiència culinària, fer surf amb inversors i amb el top mundial de la disciplina Kepa Acer o descobrir l'illa amb bici amb Martin Varsavsky són algunes de les activitats que han viscut durant 15 dies.
Avui et destaquem
El més llegit