Newskid, l'informatiu infantil 3D

Una emprenedora proposa un còctel de periodisme i tecnologia per acostar la informació internacional als infants

Els nens tenen curiositat per saber què passa al món, però no poden entendre les notícies per a adults. Per això, l'Eva Domínguez proposa Newskid, un còctel de periodisme per a nens i tecnologia punta que combina notícies internacionals i realitat augmentada per acostar l'actualitat del món als més petits de la casa.

Darrere de Newskid està Minushu, una empresa creada l'agost del 2015 que té com a objectiu desenvolupar un projecte que explica què passa al món als nens amb una estratègia transmèdia i neix en un moment en què la realitat augmentada camina pel carrer i les criatures són nadius digitals. "Hem creat un storytelling amb un personatge que té una història d'aventures serialitzada a través de diferents plataformes que explica notícies de caràcter internacional, enganxant els nens perquè aprenguin amb la seva interacció", detalla la impulsora d'aquesta startup.

Les criatures podran informar-se amb realitat augmentada i realitat virtual -actualment en desenvolupament-. La plataforma de realitat augmentada sortirà l'any que ve i es tracta d'una publicació setmanal: "En un diari hi haurà una pàgina que amb una aplicació pròpia activarà un món en 3D amb un personatge, notícies i jocs amb els quals el nen o nena pot interactuar", explica l'emprenedora. Així, actualment la startup es troba en converses amb diaris per incloure el seu servei en les pàgines d'una publicació impresa.



Una idea que sedueix a Google
Domínguez ha estat sempre molt interessada pel món digital i la informació adaptada als més petits, de fet va ser coordinadora de El Periódico del Estudiante. "Els infants són una audiència potencial i, tot i que hi ha mitjans adaptats, no són gaires", afirma la periodista.

La idea d'aquest projecte neix d'un treball final de màster que Domínguez va cursar fa 17 anys a Nova York: "Era un diari en format web per a nens en el qual interactuaven amb les notícies. Vaig deixar la idea guardada en un calaix durant anys, fins ara", explica, una idea que ha rebut finançament de Google a la innovació i també una ajuda europea del programa CreatiFI, a més del suport de Barcelona Activa.

Juntament amb Domínguez col·laboren a Minushu quatre persones més entre periodistes i enginyers, que ja treballen en el llançament de l'aplicació de realitat virtual immersiva. A l'espera del llançament en un diari català, Domínguez té planejat en un futur no gaire llunyà fer el salt internacional: "Després de rodar el projecte a Catalunya, la idea és tancar acords amb diaris que no competeixin geogràficament, ja estem en converses amb diaris europeus", conclou l'emprenedora.
Avui et destaquem
El més llegit