Els nens tenen curiositat per saber què passa al món, però no poden entendre les notícies per a adults. Per això, l'Eva Domínguez proposa Newskid, un còctel de periodisme per a nens i tecnologia punta que combina notícies internacionals i realitat augmentada per acostar l'actualitat del món als més petits de la casa.
Darrere de Newskid està Minushu, una empresa creada l'agost del 2015 que té com a objectiu desenvolupar un projecte que explica què passa al món als nens amb una estratègia transmèdia i neix en un moment en què la realitat augmentada camina pel carrer i les criatures són nadius digitals. "Hem creat un storytelling amb un personatge que té una història d'aventures serialitzada a través de diferents plataformes que explica notícies de caràcter internacional, enganxant els nens perquè aprenguin amb la seva interacció", detalla la impulsora d'aquesta startup.
Les criatures podran informar-se amb realitat augmentada i realitat virtual -actualment en desenvolupament-. La plataforma de realitat augmentada sortirà l'any que ve i es tracta d'una publicació setmanal: "En un diari hi haurà una pàgina que amb una aplicació pròpia activarà un món en 3D amb un personatge, notícies i jocs amb els quals el nen o nena pot interactuar", explica l'emprenedora. Així, actualment la startup es troba en converses amb diaris per incloure el seu servei en les pàgines d'una publicació impresa.
Una idea que sedueix a Google
Domínguez ha estat sempre molt interessada pel món digital i la informació adaptada als més petits, de fet va ser coordinadora de El Periódico del Estudiante. "Els infants són una audiència potencial i, tot i que hi ha mitjans adaptats, no són gaires", afirma la periodista.
La idea d'aquest projecte neix d'un treball final de màster que Domínguez va cursar fa 17 anys a Nova York: "Era un diari en format web per a nens en el qual interactuaven amb les notícies. Vaig deixar la idea guardada en un calaix durant anys, fins ara", explica, una idea que ha rebut finançament de Google a la innovació i també una ajuda europea del programa CreatiFI, a més del suport de Barcelona Activa.
Juntament amb Domínguez col·laboren a Minushu quatre persones més entre periodistes i enginyers, que ja treballen en el llançament de l'aplicació de realitat virtual immersiva. A l'espera del llançament en un diari català, Domínguez té planejat en un futur no gaire llunyà fer el salt internacional: "Després de rodar el projecte a Catalunya, la idea és tancar acords amb diaris que no competeixin geogràficament, ja estem en converses amb diaris europeus", conclou l'emprenedora.
Darrere de Newskid està Minushu, una empresa creada l'agost del 2015 que té com a objectiu desenvolupar un projecte que explica què passa al món als nens amb una estratègia transmèdia i neix en un moment en què la realitat augmentada camina pel carrer i les criatures són nadius digitals. "Hem creat un storytelling amb un personatge que té una història d'aventures serialitzada a través de diferents plataformes que explica notícies de caràcter internacional, enganxant els nens perquè aprenguin amb la seva interacció", detalla la impulsora d'aquesta startup.
Les criatures podran informar-se amb realitat augmentada i realitat virtual -actualment en desenvolupament-. La plataforma de realitat augmentada sortirà l'any que ve i es tracta d'una publicació setmanal: "En un diari hi haurà una pàgina que amb una aplicació pròpia activarà un món en 3D amb un personatge, notícies i jocs amb els quals el nen o nena pot interactuar", explica l'emprenedora. Així, actualment la startup es troba en converses amb diaris per incloure el seu servei en les pàgines d'una publicació impresa.
Una idea que sedueix a Google
Domínguez ha estat sempre molt interessada pel món digital i la informació adaptada als més petits, de fet va ser coordinadora de El Periódico del Estudiante. "Els infants són una audiència potencial i, tot i que hi ha mitjans adaptats, no són gaires", afirma la periodista.
La idea d'aquest projecte neix d'un treball final de màster que Domínguez va cursar fa 17 anys a Nova York: "Era un diari en format web per a nens en el qual interactuaven amb les notícies. Vaig deixar la idea guardada en un calaix durant anys, fins ara", explica, una idea que ha rebut finançament de Google a la innovació i també una ajuda europea del programa CreatiFI, a més del suport de Barcelona Activa.
Juntament amb Domínguez col·laboren a Minushu quatre persones més entre periodistes i enginyers, que ja treballen en el llançament de l'aplicació de realitat virtual immersiva. A l'espera del llançament en un diari català, Domínguez té planejat en un futur no gaire llunyà fer el salt internacional: "Després de rodar el projecte a Catalunya, la idea és tancar acords amb diaris que no competeixin geogràficament, ja estem en converses amb diaris europeus", conclou l'emprenedora.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.