"Qualsevol smartphone pot ser un canal de televisió amb cames"

Bruno Saguer i Oskar Vidal Larsson són els fundadors d'Eyetok, una plataforma de vídeo-streaming per mòbil

Fa vuit anys, Bruno Saguer va decidir abandonar el món de la consultoria tecnològica per muntar amb el seu amic Oskar Vidal Larsson una agència de publicitat especialitzada en Internet i nous mitjans digitals. "Ell és el creatiu, jo sóc més d'anàlisi i gestió", explica aquest emprenedor barceloní, llicenciat en Enginyeria Industrial i amb un MBA per l'escola de negocis Esade. Els dos es van conèixer en una boda d'un amic en comú i des de llavors no s'han separat, units per les seves dues passions: la publicitat i el windsurf.

A part dels seus projectes creatius a l'agència, l'Oskar i el Bruno ja fa dos anys que treballen en una nova idea de negoci: Eyetok, una plataforma de vídeo-streaming per mòbil, que van presentar a la darrera edició del Mobile World Congress (MWC) a Barcelona i per la que van ser seleccionats el passat mes de juny, juntament amb una vintena d'start-ups internacionals, al programa d'acceleració Menorca Millennials.

"La idea de muntar una plataforma de vídeo-streaming se'ns va ocórrer arran d'un projecte de publicitat que al final no vam tirar endavant", reconeix en Bruno. L'any 2009, una important cadena de botigues els hi va encarregar dissenyar una campanya de publicitat 'innovadora' per inaugurar la seva botiga online, i als dos emprenedors se'ls hi va ocórrer una idea arriscada: el dia oficial de la inauguració de la web, per què no col·locar una càmera de vídeo sobre el cap d'una dependenta real en una botiga física, de manera que el comprador que fes una compra online pogués seguir 'en viu i en directe' un simulacre de la seva compra a través de la web? "Era una forma d'afegir valor al fet invisible de clicar i comprar", afegeix Saguer, somrient al recordar el projecte.

En viu i en directe
Al final, el client no es va atrevir a dur a terme la idea, però Bruno i l'Oskar van seguir donant-li voltes al projecte de crear una plataforma que permetés veure i compartir vídeos en streaming des del mòbil a temps real. És a dir, poder contactar i interactuar en directe amb altres usuaris que estiguessin filmant des del seu smartphones durant el moment de la transmissió. "A més, també era una eina molt útil pels que fem surf o windsurf: pensa que els aficionats a aquest esport sovint ens estem enviant vídeos entre nosaltres sobre l'estat de les ones i del vent, per evitar fer hores de cotxe envà per arribar a una platja", afegeix l'Oskar.

D'aquesta manera va acabar naixent Eyetok, una plataforma online que permet des de qualsevol smartphone filmar i compartir vídeos en directe, a temps real. "També permet interactuar, amb altres usuaris de Eyetok, com si fos una xarxa social, o compartir el vídeo directament al Facebook o Twitter", explica Saguer, fent una demostració al seu mòbil de com retransmetre la nostra entrevista en temps real entre els seus amics i seguidors.

En un primer moment, els fundadors d'Eyetok van veure la seva plataforma com una potent eina de 'periodisme ciutadà", tot i que actualment estan en fase d'expandir la comunitat a altres sectors: fans de música, esport, periodistes, fashion victims... "La idea és molt simple i global – insisteix Saguer – "Qualsevol smartphone és una webcam o canal de televisió amb cames, pot ensenyar-nos en temps real el que està succeint a qualsevol lloc del planeta".

En total, els dos socis han invertit prop de 180.000 euros en el desenvolupament de la plataforma tecnològica, disponible per iPhone, i el seu objectiu actual és aixecar capital per 300.000 euros per poder dur a terme l'expansió del negoci i donar-la a conèixer entre potencials usuaris, apostant principalment pel mercat B2B. Entre els sectors que volen arribar està el dels mitjans de comunicació, ja que les imatges captades per Eyetok poden complementar la informació periodística captada des d'un indret concret.

Durant el MWC, el passat febrer, la plataforma va despertar l'interès de diversos sectors, com el de la seguretat i vigilància, o l'immobiliari. "L'app et permet realitzar un pre-tour virtual de l'apartament de lloguer, sense necessitat que l'interessat es desplaci físicament", posa com a exemple en Bruno. Un altre exemple de client B2B per Eyetok són els organitzadors d'esdeveniments esportius i festivals musicals, com per exemple el Sónar. "Així els assistents poden utilitzar Eyetok per retransmetre vídeos del concert", comenta en Viktor.

El vídeo streaming, el nou selfie
"El nostre objectiu és escalar a escala mundial", insisteix Saguer, convençut que el futur de les comunicacions passa pel vídeo streaming. Segons un informe recent de la consultora nord-americana Gartner Group, el vídeo-streaming serà "el nou selfie" a partir del 2017. En el mercat ja existeixen altres aplicacions de vídeo-streaming, com Meerkat o Periscope, adquirida per Twitter el mes passat per 1.000 milions de dòlars.

Però Eyetok té una particularitat, i és que a més et permet contactar amb usuaris geolocalitzats en un mapa, i demanar-los en directe què volem veure. "Quantes vegades hem pensat tots: tant de bo estigués allà per veure-ho amb els meus propis ulls?", conclou l'emprenedor.
Avui et destaquem
El més llegit