Angels, la societat d'inversió de l'empresari Juan Roig i Herrecha Inversions, propietat de la seua dona, Hortensia Herrero, han decidit participar en l'accionariat de foodVAC, amb un percentatge minoritari, a través a una inversió conjunta de 400.000 euros. Des d'Angels apunten que "aquesta entrada té l'objectiu de contribuir al creixement i expansió de l'empresa".
La firma foodVAC, amb seu a la Pobla de Vallbona (València), naix de l'entesa entre Alejandro Villanueva, David Espartero i Miguel Arenas, tres cuiners que es van conéixer fa més d'una dècada en les cuines d'un hotel especialitzat en esdeveniments i banquets. Actualment factura 3 milions d'euros i està apostant per potenciar les seues vendes internacionals. En el seu catàleg ofereix més de 50 productes que inclouen varietats de carns, peixos, guarnicions i postres.
La vinculació amb la plataforma de Roig sorgeix perquè Alejandro Villanueva va cursar el programa Superpymes d'EDEM Escola d'Empresaris, on va conéixer als gerents d'inversions d'Angels, que participen en diferents programes formatius. Aquest va ser el punt de partida d'un període d'anàlisi i de conéixer-se mútuament, que ha culminat amb l'entrada d'Angels en el seu accionariat. "Estem convençuts que treballar amb Angels i Herrecha Inversions en el dia a dia farà de foodVAC una empresa molt més sòlida i preparada per a l'expansió internacional, principal objectiu de l'empresa", subratlla el gerent.
Serrano: "Són emprenedors fets a si mateixos, treballadors incansables, humils i executors"
Des d'Angels per la seua part, el gerent d'inversions Carlos Serrano assegura: "Reuneixen moltes de les qualitats que busquem en els nostres socis: són emprenedors fets a si mateixos, treballadors incansables, humils i executors. Coneixen de primera mà la necessitat dels seus clients, als quals han sabut satisfer, oferint un producte d'alta qualitat i una proposta de valor clara".
Com neix l'empresa
Aquests emprenedors van veure la necessitat de crear una empresa capaç de facilitar el treball a altres cuiners, oferint productes elaborats de bona qualitat que permeteren al restaurador personalitzar el producte final en uns minuts abans de servir-lo, estalviant així temps sense minvar la qualitat.
Segons explica Villanueva, gerent de foodVAC, la tècnica més utilitzada per a elaborar els seus productes consisteix a cuinar-los a baixa temperatura durant un període prolongat de temps. "És una tècnica mitjançant la qual s'envasa el producte al buit i es cuina en un mitjà humit durant 12, 24 i fins a 48 hores a unes temperatures que ronden els 75 graus. Amb això aconseguim qualitat de producte i textures sorprenents", afirma.