Telefónica Movistar ha aconseguit la gestió dels drets televisius de la primera i la segona divisió espanyola de futbol per a les temporades 2019-2020 i 2021-2022. L'operador s'ha adjudicat davant de la catalana Mediapro els dos paquets més atractius, el del partit més destacat de la jornada -el partidazo- més vuit partits de cada jornada, per un import total de 2.940 milions d'euros, que ingressarà La Liga. Mediapro, en canvi, només s'ha quedat els drets dels bars i els drets de resums en exclusiva, a més de sis partits de la fase d’ascens a primera. Tot plegat, per un import de 481 milions d'euros.
Per altra banda, La Lliga no ha aconseguit de moment l'interès de les noves empreses d'Internet com Amazon, Facebook i Netflix, ja que els únics adjudicataris dels quatre blocs han estat Movistar i Mediapro. No obstant, la LFP confia que en una segona ronda, aquests nous actors digitals se sumin a la licitació pels blocs restants.
I què passa amb Vodafone i Orange, que també ofereixen paquets de futbol? Ho podran segur fent, perquè si bé no han aconseguit cap paquet, en virtut de les obligacions imposades a Movistar per part de les autoritats de Competència (CNMC), en tractar-se d’un operador de banda ampla està obligat a donar accés a la competència a un 50% de la seva oferta Premium, entre la qual s’hi inclou el futbol, i a més, ho ha de fer a un preu raonable. Per tant, els abonats als paquets d'aquests dos proveïdors probablement tindran noves condicions, però hi haurà oferta de futbol.
El president de La Lliga, Javier Tebas, es mostra "satisfet perquè aquest resultat és positiu per a tots els que formen part, directament o indirectament, de la indústria del futbol espanyol. Clubs, operadors adjudicataris, patrocinadors i, molt especialment, els aficionats al futbol, surten guanyant amb aquest concurs ".