Els gegants del comerç continuen apostant per obrir botigues físiques malgrat el boom digital, perquè saben bé que si hi ha un lloc en el qual val la pena invertir, sens dubte, és aquest.
Si ho pensem bé, fins i tot Amazon, el gegant del comerç electrònic, està apostant pel negoci físic a llarg termini. Si fa un any ens va sorprendre amb el llançament del seu propi supermercat, a la fi de 2022 inaugurarà la seva primera botiga de roba física a Los Angeles, una divisió popular en la seva pàgina web.
La botiga física continua sent una tendència a l'alça perquè els espais tangibles són importants, ja que el client continua volent tocar, degustar, sentir i deixar-se aconsellar pel venedor.
El procés d'adaptació del comerç a les demandes d'avui dia, necessita l'alineació de la tecnologia i el retail (el comerç minorista). És per aquest motiu que la botiga física no perd atractiu. Al contrari, millora l'experiència de compra afegint el més important: valor.
La botiga física continua sent una tendència a l'alça perquè els espais tangibles són importants
Els espais comercials s'estan renovant per a adaptar-se a les noves demandes dels clients, com és el cas de Nespresso, marca de Nestlé que tradicionalment s'ha enfocat a vendre càpsules de cafè, màquines i altres complements.
La marca està donant un enfocament diferent de les seves botigues, atorgant més importància a les experiències. L'any passat va obrir a l'abril un comerç físic a Viena que va incorporar alguns canvis, com el fet que un empleat mostri als clients diferents mètodes per a fer cafè i les diferències de sabor entre el cafè conreat en diferents parts del món. La botiga també facilita que els clients puguin fer les comandes, una simbiosi entre el món online i offline.
Les vendes de Nespresso a través de boutiques representen un petit percentatge de les vendes de la marca, però això no significa que no els faci falta, ja que com va expressar el director executiu de Nestlé, són importants per al mostreig, el servei al client i l'assessorament.
És crucial ser conscient que el client ha canviat, ja que disposa d'informació i coneixement a través de les pàgines webs i canals socials. El consumidor vol ser especial i únic, buscant productes que s'adaptin a ells i a cada circumstància.
A la botiga física, el client persegueix que l'experiència de compra sigui personalitzada i memorable, com un moment més d'oci, per això val la pena invertir en espais ben definits que aportin un plus a la venda online. És en aquest moment quan entra en joc la figura d'un professional que assessori i atén, un rol insubstituïble.
A la botiga física, el client persegueix que l'experiència de compra sigui personalitzada i memorable, com un moment més d'oci
La decoració dels espais també cobra importància i especialment quan ens dirigim a la generació Z (els nascuts entre 1997 i 2015), quan has de cuidar-la encara més. També, ha d'estar alineada amb els teus valors i filosofia d'empresa.
Un altre punt clau és la presentació dels productes i la demostració, creant una exhibició clara perquè el client trobi fàcilment el que cerca. És important acompanyar al client des de l'inici fins al final de la venda, sempre tenint present les seves necessitats, i tenint en compte si té pressa, o si no.
La clau de la botiga física és ser molt més visible per als clients. Això s'aconsegueix tenint en compte alguns factors. En primer lloc, triant una bona ubicació que sigui fàcilment accessible. D'altra banda, apostant per un aparador ben dissenyat per a mostrar-li als usuaris el que pots oferir-los.
Serà imprescindible elegir un mobiliari que vagi en sintonia amb la mena de producte que vols vendre. I, finalment, replantejar la qualitat del customer service, per a conèixer les seves opinions després de rebre el servei, estant sempre del seu costat.