Hi ha una evident translació de bona o mala imatge entre els empleats d'una empresa i la imatge d'aquesta mateixa empresa. De la mateixa manera que un empleat que atén a un client amb males maneres està transmetent una mala imatge de la marca per la qual actua, a vegades un comportament poc ètic per part d'una marca acaba xopant als qui treballen allí, sobretot si tenen un cert grau de responsabilitat o de visibilitat.
Aquesta transferència de reputació és molt més evident en el cas dels emprenedors, on la personalitat de l'equip impulsor d'un nou projecte defineix el caràcter de la nova empresa.
Fa pocs dies vaig tenir l'ocasió de compartir algunes idees sobre aquest tema amb emprenedors que estan llançant els seus projectes amb l'acceleradora Conector, que va resumir la xerrada en aquest post. Es tracta de comprendre que en els estats inicials d'un projecte empresarial, la reputació online dels emprenedors conforma la reputació online de la seva empresa. Siguem realistes: no existeix una frontera de l'estil "em fio d'ell com a professional però no com a persona".
En el cas concret dels emprenedors és precisament la confiança en les persones la que permetrà al projecte captar talent, inversions o clients. Per tant, cuidat amb alguns errors comuns en reputació personal que convé evitar:
• Guardar-nos de publicar en xarxes socials detalls massa personals: una opinió política visceral, una confidència sentimental, un acudit de mal gust i la nostra imatge es veurà afectada.
• Però mostrar preferències constructives pot ajudar-nos a generar aquest espai comú amb el qual generar confiança. Quin llibre ens ha encantat, quina pel·lícula ens ha emocionat, quin esdeveniment cultural hem gaudit. Fem negocis amb les persones en les quals confiem, i per confiar hem de conèixer. Amagar-se a les xarxes socials és tan dolenta pràctica com ser massa visibles per causes alienes al nostre projecte.
• Evitar les discussions gratuïtes que no tinguin a veure amb els nostres interessos professionals. Un dels assistents explicava que arran d'un acalorat debat en Twitter amb un famosete va rebre crítiques que primer van ser personals, però que de seguida es van estendre al seu projecte empresarial. Clar, googleando el nom d'aquest assistent apareixia de seguida la seva empresa…
• Demostrar el que sabem fer, la qual cosa ens motiva, la qual cosa ens interessa en els nostres perfils personals enriqueix el projecte empresarial emprenedor. De la mateixa manera que ocorre a l'inrevés: mostrar ansietat, por, superba o passotisme en un perfil personal acabarà allunyant a inversors i clients. L'emprenedor ÉS la seva empresa i gairebé viceversa.
• Per tant, és fàcil veure que si tenim desatesos els nostres perfils personals a les xarxes socials, estem desatenent la nostra imatge, la nostra reputació. I això en el cas de l'emprenedor afectarà l'empresa, segur.
Víctor Puig publica regularment els seus articles al blog de Zinkdo.
Aquesta transferència de reputació és molt més evident en el cas dels emprenedors, on la personalitat de l'equip impulsor d'un nou projecte defineix el caràcter de la nova empresa.
Fa pocs dies vaig tenir l'ocasió de compartir algunes idees sobre aquest tema amb emprenedors que estan llançant els seus projectes amb l'acceleradora Conector, que va resumir la xerrada en aquest post. Es tracta de comprendre que en els estats inicials d'un projecte empresarial, la reputació online dels emprenedors conforma la reputació online de la seva empresa. Siguem realistes: no existeix una frontera de l'estil "em fio d'ell com a professional però no com a persona".
En el cas concret dels emprenedors és precisament la confiança en les persones la que permetrà al projecte captar talent, inversions o clients. Per tant, cuidat amb alguns errors comuns en reputació personal que convé evitar:
• Guardar-nos de publicar en xarxes socials detalls massa personals: una opinió política visceral, una confidència sentimental, un acudit de mal gust i la nostra imatge es veurà afectada.
• Però mostrar preferències constructives pot ajudar-nos a generar aquest espai comú amb el qual generar confiança. Quin llibre ens ha encantat, quina pel·lícula ens ha emocionat, quin esdeveniment cultural hem gaudit. Fem negocis amb les persones en les quals confiem, i per confiar hem de conèixer. Amagar-se a les xarxes socials és tan dolenta pràctica com ser massa visibles per causes alienes al nostre projecte.
• Evitar les discussions gratuïtes que no tinguin a veure amb els nostres interessos professionals. Un dels assistents explicava que arran d'un acalorat debat en Twitter amb un famosete va rebre crítiques que primer van ser personals, però que de seguida es van estendre al seu projecte empresarial. Clar, googleando el nom d'aquest assistent apareixia de seguida la seva empresa…
• Demostrar el que sabem fer, la qual cosa ens motiva, la qual cosa ens interessa en els nostres perfils personals enriqueix el projecte empresarial emprenedor. De la mateixa manera que ocorre a l'inrevés: mostrar ansietat, por, superba o passotisme en un perfil personal acabarà allunyant a inversors i clients. L'emprenedor ÉS la seva empresa i gairebé viceversa.
• Per tant, és fàcil veure que si tenim desatesos els nostres perfils personals a les xarxes socials, estem desatenent la nostra imatge, la nostra reputació. I això en el cas de l'emprenedor afectarà l'empresa, segur.
Víctor Puig publica regularment els seus articles al blog de Zinkdo.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.