Establiments amb ànima

20 de Desembre de 2019
jordi mas

Que fa que uns establiments aportin un valor únic respecte d’altres? Hi ha establiments que t'enamoren de tal manera que et traslladen a un estat emocional de satisfacció on t'agradaria romandre-hi de per vida. Són els que jo anomeno establiments amb ànima, amb sentiment, que lliuren al client el seu cor. Quan en la teva professió t’entregues amb passió i la teva única missió simplement és traslladar i influenciar el teu amor cap al client, això es nota des de l'entrada de l'establiment. Aquest sentiment el podem compartir tant a les botigues com als restaurants.

"Els establiments amb ànima, amb sentiment, són aquells que lliuren al client el seu cor"

Personalment m'agrada comparar l'ànima d'un negoci amb l'ànima de la teva pròpia casa. Quan convidem a casa a amics o persones estimades, la nostra missió és traslladar-los no només bona impressió, sinó que se sentin a gust, en un entorn càlid. És quan comencen els nostres per quès, una pregunta que ens ajudarà a construir llocs amb ànima.

Per què volem convidar a aquestes persones? Per què volem fer-los gaudir? Per què volem que mengin bé? Per què volem que els agradi la nostra casa? Per què volem que estiguin a gust? Per què volem que tornin? I així podríem seguir amb alguns quants per què més.

Un cop realitzat aquest exercici, és quan s'activa el pla d'acció que respondrà a cada per què. Per què volem convidar a aquests amics? Per què els estimem, ens importen i volem esforçar-nos perquè ens estimin i fer-los entendre el nostre amor. Per què volem que mengin bé? Perquè els agrada, llavors els preguntem pels seus gustos, els seus interessos, els seus plats preferits. Ens interessem per fer-los gaudir. Això farà que treballem per a ells i d'aquesta manera minimitzarem l'error. Alhora volem causar-los una bona impressió i ordenem la casa més del compte, posem algun attrezzo nou i tenim cura el seu aspecte, perquè els agradi la nostra llar, mimant-la una mica  més que en el nostre dia a dia. Quins són els gustos dels nostres convidats, quins temes de conversa podem tractar, quina música els agrada per ambientar... La nostra missió és que entenguin que la nostra llar té ànima i els faci estar confortables.

En els establiments hauria de passar exactament el mateix, i en alguns ho vius des que creues l’entrada. No vols agradar als teus clients? No vols que coneguin els teus gustos? La teva personalitat?

"Valoro molt en els restaurants com et canten la carta, és una forma de vendre't el seu establiment, l'entusiasme, l'entonació, com t'expliquen l'origen de cada plat"

Valoro molt en els restaurants com et canten la carta, és una forma de vendre't el seu establiment, l'entusiasme, l'entonació, com t'expliquen l'origen de cada plat. És a dir, el gran esforç i la influència que rau ja en els seus ulls en enamorar-te amb la seva veu, visualitzes cada plat amb les seves paraules i et fa més fàcil la seva elecció, la seva influència és clau. Per contra, altres restaurants et prenen nota del que posa a la carta. Desapareix l'ànima, no hi ha sentiment. Podríem seguir per la carta, el seu paper, la taula, com està posada, el seu joc de coberts, la col·locació de les taules o el servei de sala. A les botigues podem observar el mateix, aquest esforç per part de tot l'equip per agradar als seus clients. Les propostes de producte, la decoració o el servei. A vegades et trobes un establiment amb una pissarra on et demanen que escriguis alguna frase de la teva experiència a la botiga, amb sentiment sense un protocol establert, t'expliquen la seva història, de l'establiment, volen agradar-te.

Algú pot rebutjar aquest interès tan sincer? No es tracta de conceptes de negoci, es tracta de persones que busquen donar amor i influenciar amb la seva ànima als clients. I aquest sentiment és tan profund que aconsegueix arribar al fons de cada persona, fins al punt que sobrepassa el concepte de ser fan. Aquells establiments que tenen aquest carisma, aquesta personalitat, són únics, i han de ser perdurables en el temps, cosa que només és possible si les persones que hi treballen conserven i comparteixen l'ànima de l'establiment.

Comparteix el teu cor i personalitat amb el teu client i crea establiments amb ànima!