Hem sabut aquests dies que el nou patrocinador de la samarreta del primer equip masculí del FC Barcelona serà l'empresa Rakuten, un portal de comerç en línia japonès, que funciona des del 2007, i que s'ha fet un lloc al món amb més de 50 milions d'usuaris registrats. Un gran desconegut per a Europa però una importantíssima empresa a Àsia, i en progressió.
Aquesta jugada del Barça és excel·lent. El fet que una marca nova, amb projecció global i que procedeix de l'àmbit de la innovació, sigui la marca que es vegi a les samarretes del Barça, li dóna a l'equip una projecció global, especialment a mercats no europeus que interessa desenvolupar en el club, i a més la situa al costat d'una marca sense connotacions negatives, com passava amb l'anterior patrocinador.
És, però, molt més significatiu el fet que, per primera vegada, una empresa de nova creació, que es mou només en l'àmbit d'Internet, arribi a les cotes més altes del màrqueting esportiu. Ser la marca de la samarreta del Barça no és qualsevol cosa, i pagar 55 milions d'euros cada any, tampoc. Poques marques tenen accés a aquest lloc. Rakuten, empresa creada fa poc temps i nativa d'Internet, és la referència més nítida que alguna cosa està canviant en els factors de validació de producte, de la indústria, de l'economia.
Ja sabem que les borses ja són mercats dominats per empreses "digitals", per exemple, Google o Facebook són avui, les petrolieres de fa 30 anys. Però a més, la penetració de les empreses nascudes a Internet està ocupant tot l'espai de construcció de marca. La referència d'innovació, de progrés, de nova economia, està a Internet, i el Barça ha d'estar també. De fet, la tasca que realitza el club a la comunicació a xarxes socials i a web és excel·lent i el posiciona coma marca de referència per als mercats emergents.
El món està canviat, i ja no ets ningú si no estàs a una empresa d'Internet. Els llocs de treball, els beneficis, la glòria, seran en línia, o no seran. Només faltava que el Barça ho portés a la samarreta, i ja ho tenim, el futur està aquí.
Aquesta jugada del Barça és excel·lent. El fet que una marca nova, amb projecció global i que procedeix de l'àmbit de la innovació, sigui la marca que es vegi a les samarretes del Barça, li dóna a l'equip una projecció global, especialment a mercats no europeus que interessa desenvolupar en el club, i a més la situa al costat d'una marca sense connotacions negatives, com passava amb l'anterior patrocinador.
És, però, molt més significatiu el fet que, per primera vegada, una empresa de nova creació, que es mou només en l'àmbit d'Internet, arribi a les cotes més altes del màrqueting esportiu. Ser la marca de la samarreta del Barça no és qualsevol cosa, i pagar 55 milions d'euros cada any, tampoc. Poques marques tenen accés a aquest lloc. Rakuten, empresa creada fa poc temps i nativa d'Internet, és la referència més nítida que alguna cosa està canviant en els factors de validació de producte, de la indústria, de l'economia.
Ja sabem que les borses ja són mercats dominats per empreses "digitals", per exemple, Google o Facebook són avui, les petrolieres de fa 30 anys. Però a més, la penetració de les empreses nascudes a Internet està ocupant tot l'espai de construcció de marca. La referència d'innovació, de progrés, de nova economia, està a Internet, i el Barça ha d'estar també. De fet, la tasca que realitza el club a la comunicació a xarxes socials i a web és excel·lent i el posiciona coma marca de referència per als mercats emergents.
El món està canviat, i ja no ets ningú si no estàs a una empresa d'Internet. Els llocs de treball, els beneficis, la glòria, seran en línia, o no seran. Només faltava que el Barça ho portés a la samarreta, i ja ho tenim, el futur està aquí.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.