Turisme Comunitat Valenciana (TCV) ha contractat dos establiments, l'hotel La Estación en Benidorm i Hostal Residencia Cosy Rooms Bolseria en València, per a donar cobertura gratuïta (en règim de pensió completa) a tots aquells turistes que, davant sospites o confirmacions de la COVID-19, hagen d'allargar la seua estada i romandre al País Valencià. En concret, s'ha invertit 280.000 euros en la contractació de dos establiments, anomenats 'hotels refugi', un per a la prestació del servei a turistes allotjats a la província d'Alacant amb 50 habitacions i un altre per als allotjats a València i Castelló, amb una capacitat de 20 habitacions.
Aquesta iniciativa impulsada per Turisme CV ha estat coordinada amb les organitzacions empresarials d'allotjament turístic, Hosbec, CET-CV, APHA, APTUR i Federació de càmpings de la CV.
Els allotjaments que podran sol·licitar l'ús d'aquests dos 'hotels refugi' han d'estar inscrits en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana i el podran sol·licitar sempre que tinguen allotjat a un o una turista que haja sigut diagnosticat amb la COVID-19 i es puga realitzar el seu trasllat; per a un client que comptara amb contracte per a allotjar-se en aquell allotjament i haja sigut diagnosticat amb la COVID-19 en els aeroports valencians, en algun dels seus ports o en un altre node de comunicació valencià; per a les persones acompanyants cuidadores de turistes diagnosticades amb la COVID-19 o per a contactes directes d'un cas diagnosticat amb la COVID-19 i que estigueren també allotjats prèviament o tingueren un contracte amb aquest allotjament i hagen de realitzar l'aïllament.
Un procés metòdic
Una vegada es compleix els establit per a sol·licitar el servei dels 'hotels refugi', l'allotjament dirà el número de l'establiment corresponent segons la província per a sol·licitar l'ús de les habitacions. Després de comprovar la disponibilitat, haurà de remetre un e-mail per a la formalització de la reserva amb les dades personals dels turistes i la condició per la qual se li trasllada (positiu, cuidador, contacte directe, etc). Una vegada la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública haja organitzat el trasllat, l'allotjament del client remetrà un correu electrònic a l'establiment confirmant l'ús i l'acord de la Conselleria.
Segons el procediment aprovat pel Govern valencià, l'establiment contractat per TCV no tindrà cap cost per a l'allotjament que sol·licita el seu ús, ni per al turista que haja sigut traslladat a aquest, a excepció que comptaren amb assegurança que cobrira aquest servei. I en aquest cas, el segur sí que hauria d'abonar el cost que té per a TCV.
Dos mesos, o tres si hi ha diners
La normativa valenciana contempla que la duració del servei per a ús de cadascun dels establiments per a turistes que han d'estar en aïllament domiciliari serà de dos mesos des de l'endemà a la notificació de la resolució de declaració d'emergència de Turisme Comunitat Valenciana, podent-se prorrogar durant 1 mes més, sempre que existisca consignació pressupostària per a això.