Un 40% de les empreses de transport valencianes necessiten conductors. Així ho estima la Federació Valenciana de Transport i Logística, que considera la manca de professionals del transport al territori un dels "principals problemes que podrien afectar fins i tot a la viabilitat del sector". L'associació empresarial del transport adverteix, així, de la necessitat d'incorporar "de forma immediata" conductors al teixit logístic.
Segons un recent estudi de la Confederació Espanyola del Transport i la Mercaderia, a l'Estat falten uns 15.000 conductors per cobrir el conjunt de les activitats logístiques que s'hi produeixen. D'aquests, fins a 2.000 haurien de treballar al teixit valencià. El principal motiu per aquesta mancança, segons FVET, és l'elevat cost de la formació i certificació professional dels conductors, unit a les "llargues jornades fora de casa" o la inestabilitat en el sector.
La Federació advoca per fer la formació i l'obtenció de permisos de conducció per camions "més accessibles". En aquest sentit, FVET ha impulsat un nou centre de formació que posa "a disposició dels professionals de la conducció a València" pel que ja passen més de 800 transportistes i en què s'imparteixen més de 4.500 hores de formació.
Segons el president de la Federació, Carlos Prades, "la manca de conductors al Regne Unit no és un cas aïllat". L'empresari apunta que el País Valencià és el "tercer territori, per darrere de Catalunya i Andalusia, amb més volum de mercaderies transportades" tot i aquest desequilibri laboral. "En paral·lel a la defensa de la professió i els que s'hi dediquen, necessitem incorporar noves generacions de transportistes valencians", conclou.