València Film Office, la plataforma impulsada per la Fundació Turisme València, destinada a la promoció de la ciutat com a plató de cinema, a la captació de rodatges i a contribuir a una experiència satisfactòria entre productores, estarà present per quarta vegada en el festival Focus 2018 de Londres. Amb el nom de València has it all, l'estand de l'entitat mostrarà les localitzacions que ofereix la ciutat.
Segons ha indicat la regidora de Turisme, Sandra Gómez, "de moment hi ha 7 cites tancades amb productores tan prestigioses com la BBC, que va rodar la sèrie Dr. Who a València en 2016". Entre elles, també es troba Teamwork i Panda Films. Així mateix, també hi ha reunions previstes amb la productora asiàtica Dentsu Creative i Leopard USA. A més, Sur Film, que realitza cinema i publicitat per a marques com a Jaguar i Volkswagen, i que ja va realitzar una visita de localitzacions en 2016; i amb la web internacional de localitzacions Tao Plus Locations.
Gómez ha afirmat que en la Film Office treballem en un doble sentit: "d'una banda, en la relació amb el sector audiovisual, per a posar en valor els recursos de la ciutat, i per un altre, en la coordinació dels rodatges que es desenvolupen. Volem fidelitzar-los i que trien València per als seus rodatges enfront d'altres alternatives". Des del consistori valencià celebren els resultats de la Film Office i apunten que les oportunitats per a la ciutat s'han multiplicat: de 25 consultes que es van registrar 2015 s'han passat a 304 en 2017. En aquest sentit, fins al mes d'octubre de 2018 ja s'han gestionat 293 i, actualment, el percentatge de consultes que finalment s'executen a la ciutat supera al 62%.
La regidora de Turisme apunta que "volem fidelitzar-los i que trien València per als seus rodatges enfront d'altres alternatives"
En els últims anys, València ha sigut triada com a localització en llargmetratges com Vivir dos veces, Formentera Lady o Paella Today. La sèrie El Embarcadero, ambientada a València, està rodant-se en espais de l'Albufera i El Palmar. A més, professionals del sector audiovisual que treballen per a grans productores com ara Universal, Disney o Paramount Pictures han realitzat inspeccions amb localitzadors.
Per la seua part, el director de Turisme València, Antonio Bernabé, ha posat en valor el turisme de rodatges, en el qual "els equips de professionals que es desplacen a la ciutat per a participar en un rodatge realitzen un consum personal i professional d'allotjament, restauració, cultura, oci i serveis complementaris. Sens dubte es tracta d'una oportunitat a escala qualitativa i de generació de riquesa i negoci", ha conclòs.