L'economia circular està cada cop més de moda. De petits a gegants. Tant és així que la totpoderosa Coca-Cola lidera el rànquing d'empreses que més impulsen l'economia circular en el conjunt d'Espanya, segons un informe elaborat per l'Instituto de Coordenades de Gobernanza y Economía Aplicada.
Sánchez: "No hi ha futur fora de l'economia circular"
A "la beguda de la felicitat", la segueixen Unilever, Grupo Siro, Damm i Calidad Pascal que tanquen el top 5. L'objectiu no és cap altre que "produir, consumir i reutilitzar" alhora que reduir "al mínim" la generació de residus.
Segons el vicepresident executiu de l'Instituto Coordenadas, Jesús Sánchez, "no hi ha futur fora de l'economia circular. No hi ha estratègies empresarials de futur que no pivotin sobre la sostenibilitat".
A tall d'exemple, Coca-Cola va anunciar a principis d'any una nova estratègia mundial per recollir i reciclar el 100% dels seus envasos i fabricar ampolles de plàstic que tinguin un 50% de material reciclat de cara al 2030.
De la mateixa manera, Unilever va impulsar durant el 2010 un pla per reduir l'impacte mediambiental i incrementar la seva repercussió social. De moment, ja ha complert el 80% de les seves propostes i encara té dos anys més de marge.
Encara un exemple més: el 99% dels residus de Damm s'han convertit en subproductes en circuit econòmic, des dels envasos que s'utilitzen per a les seves begudes fins als olis residuals de les seves plantes de producció de sandvitxos.